Ortaokullarda lisansüstü eğitim alan yöneticilerin örgütsel iletişim düzeyi ile öğretmenlerin karara katılma davranışlarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada okullarda lisansüstü eğitim alan yöneticilerin örgütsel iletişim ile karara katılma davranışları karşılaştırmalı ilişkisel tarama modeline uygun olarak incelenmiştir. Araştırmanın evreni, İstanbul İl'inde, 2016-2017 eğitim öğretim yılında görev yapan müdürler ve öğretmenlerin tamamını oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, araştırmanın yapıldığı 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde görev yapan tesadüfi örneklemle seçilen öğretmenler oluşturmaktadır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon analizi, Tukey HSD testi, T testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır:Müdürlerin örgütsel iletişim düzeyleri için `kesinlikle katılıyorum` sonucu çıkmıştır. Öğretmenler için ise örgütsel iletişim düzeyi `katılıyorum` olarak tespit edilmiştir.Karara katılma düzeyleri açısından sonuçlar incelendiğinde müdürlerin verdiği cevapların `genellikle` seçeneğinde yoğunlaştığı görülürken öğretmenlerin ki `çok az` ve `genellikle` seçeneklerinde yoğunluk kazanmıştır.Lisansüstü eğitim alan yöneticiler ile almayan yöneticiler arasında iletişim düzeyine bakıldığında anlamlı bir farklılık görülmektedir. Lisansüstü eğitim almış müdürlerin ve öğretmenlerin çalışma sürelerinin saptanmasında ve öğretmenler kurulu toplantılarında ele alınacak konuların belirlenmesi arasındaki ilişkide anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir.Öğretmenlerin örgüt içi iletişim konusundaki memnuniyet düzeyleri için iki grup arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Müdürlerin ve öğretmenlerin, öğretmenler kurulu toplantılarında ele alınacak konuların belirlenmesinde karara katılma düzeyleri için, öğretmenler için sonuç `çok az` ve `genellikle` arasında çıkarken, müdürlerin sonucu `genellikle` olarak tespit edilmiştir.Müdürlerin ve öğretmenlerin, hizmet içi eğitim etkinliklerinin düzenlenmesinde karara katılım düzeyleri için sonuçlar incelendiğinde, öğretmenler için sonuç `çok az`, müdürlerin sonuç `genellikle` olarak tespit edilmiştir. In the research, organizational communication and attitude of participation of managers who have received post-graduate education in schools were investigated in accordance with the comparative relational screening model. The universe of the research constitutes the whole of the principals and teachers who worked in the province of Istanbul in the academic year 2016-2017. The sample of the research consists of selected teachers who were randomly sampled in the province of Istanbul during the academic year of 2016-2017 in which the research was conducted. In the analysis of the data, arithmetic mean, standard deviation, correlation analysis, Tukey HSD test, T test were used. The following findings were obtained:`I strongly agree` for the level of organizational communication of the directors. For teachers, organizational communication level is determined as `I agree`.When examining the results in terms of level of participation, it seems that the answers given by the directors are concentrated in the `generally` option, whereas the teachers have gotten a lot of `very few` and `usually` options.There is a significant difference in the level of communication between managers receiving and not receiving a BA degree. It seems that there is a meaningful relationship between the determination of the working hours of the graduate educated principals and teachers and the determination of the subjects to be discussed at the teachers' board meetings.There was no significant difference between the two groups in satisfaction levels of teachers' communication within the organization. Generally, the results of principals and teachers were found to be `too small` and `usually` for the teachers, while the results of the principals were found to be `generally` for the level of participation at the board of directorsWhen the results of the black participation levels of managers and teachers in the regulation of in-service training activities were examined, the results were `very low` for teachers and `generally` for managers.
Collections