Küresel marka oluşturmada yürütülen iletişim stratejileri Çaykur ve Lipton örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada küresel marka oluşturmada yürütülen iletişim stratejileri Çaykur ve Lipton örneğinde incelenmiş tüketici tutumunu belirleyen faktörlerin markaya olan etkisi araştırılmıştır. Küresel pazarlar yeni fırsatlar, yeni müşteriler ile ekonomik ve sosyal alanlarda kimliğin ülke sınırlarını aşarak dünyaya açılması olarak tarif edilmektedir. Dünyada iş süreçlerinin sistem ve politikalarının yeniden tasarlandığı bir ortamda Türkiye'nin küresel pazarda etkin bir rekabet gücüne sahip olması için katma değeri yüksek ürünler üretmesinin yanında mutlaka milli markalarını dünya piyasalarında ortaya sürmesi gerekmektedir.Ülkemizin küresel pazarda rekabet etme potansiyeli yüksek kaliteli ürünlere ihtiyacı vardır, bunu gerçekleştirmek marka kimliği ve imajının oluşturulmasıyla mümkündür. Dünyada sınırlarınızın dışında ticari manada bir gelecek kurmak istiyorsanız mutlaka kendi milli markalarınızı oluşturmanız gerekmektedir.Bu tez çalışmasında küresel marka oluşturmada yürütülen iletişim stratejileri küresel ve yerel ölçekte araştırılmış karşılaştırmalar yapılmış ve görülen eksiklikler tespit edilmiştir. Ülkemiz yetişmiş insan kaynağı ve coğrafi konumu nedeniyle birçok avantaja sahiptir bu açıdan küresel pazarda gelecek yıllarda Türk markası sayısının artacağı düşünülmektedir. In this study, communication strategies to establish global brand formation have been examined on the basis of Çaykur and Lipton and as such, the impact of factors defining customers' attitude towards the brand have been examined. Global markets are defined -for the identity of a particular brand- as opening up to the world, going beyond national borders with new opportunities as well as new customers in economic and social fields.It's a sine qua non for Turkey to strongly launch national brands to global markets as well as to produce high added value products so as to be effectively competitive in a world where systems and policies of work processes are being redefined.Our country, for sure, needs high quality products that are potentially able to compete in global markets. To be able to do this, brand and image formation is a prerequisite. If you want to create a commercial future beyond your borders, what you essentially need is your own national brands.In this thesis study, communication strategies to establish global brand formation have been examined both locally and globally, comparisons have been made and drawbacks have been identified. Our country proves to possess myriad of advantages, thanks to its qualified manpower and geographical location. In this respect, the number of Turkish brands are likely to increase in global markets in the years ahead.
Collections