Entelektüel sermaye ve yetenek yönetiminin rekabet gücü üzerine etkisi: Otomotiv sektörü üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Genel olarak rekabet, birçok ürün ve hizmet arzının bulunduğu bir piyasada, daha fazla pay alabilmek adına her bir işletmenin kendisine olan talebi artırmak amacıyla, uygun fiyatla ürün ya da hizmet sunabilmek çabasıyla göstermiş olduğu davranışları ifade eder. Bu davranışlar hedeflenen amaçları gerçekleştirmek için birbirinden farklı birçok argümanın belirlenen bir strateji içerisinde kullanılmasını gerektirir. Uygulanan bu stratejilerin etkinliği aynı zamanda işletmelerin de rekabet gücünü oluşturmaktadır. İşletmelerin yetenek yönetim stratejileri ve sahip oldukları entelektüel sermayeleri şüphesiz rekabet gücü yaratmadaki en önemli hususlardandır.Bu noktadan hareketle hazırlanan çalışmada, işletmelerde yetenek yönetimi ve entelektüel sermayenin rekabet gücü yaratmadaki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul sınırları içerisinde otomotiv sektöründe faaliyet yürütmekte olan işletmelerden 224 tanesine anket uygulanmıştır. Anket formunda Yetenek Yönetimi Ölçeği, Entelektüel Sermaye Ölçeği, Rekabet Gücü Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu yer almaktadır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, entelektüel sermaye üzerinde anlamlı bir etkiye sahiptir. Entelektüel sermayenin müşteri sermayesi, çalışan sermayesi ve yapısal sermaye unsurlarının tümü rekabet gücünü artırmaktadır. Diğer taraftan yetenek yönetimi de benzer şekilde rekabet gücünü etkilemektedir. Yetenek kültürü rekabet gücünü artırırken, yetenek belirleme ve geliştirmenin rekabet gücü üzerinde herhangi bir etkisi yoktur. Entelektüel sermaye faktörlerinden çalışan sermayesi ve yapısal sermaye ile yetenek yönetimi faktörlerinin her ikisi de işletmelerin kuruluş yılına göre farklılaşmaktadır. İşletmenin istihdam ettiği kişi sayısına göre ise hem entelektüel sermaye hem de yetenek yönetiminin tüm faktörleri ile birlikte rekabet gücü de farklılaşmaktadır. In general, competition refers to behaviors that each business has demonstrated in an effort to offer a product or service at an affordable price in order to increase the demand for it in order to obtain a greater share in a market where many products and services are available. These behaviors require many different arguments to be used in a determined strategy to achieve the intended goals. At the same time, the effectiveness of these applied strategies constitutes the competitive power of the enterprises. Businesses' talent management strategies and the intellectual capital they possess are undoubtedly the most important factors in creating competitiveness.The aim of this study is to investigate the effects of talent management and intellectual capital on competitiveness in enterprises. For this purpose, 224 of the companies belonging to the automotive sector operating within the borders of Istanbul were surveyed. The questionnaire includes Talent Management Scale, Intellectual Capital Scale, Competitiveness Scale and Demographic Information Form.According to findings from the research, competition power is predicted by intellectual capital. The intellectual capital's client base, employee capital and structural capital elements all increase competitive power. Talent management, on the other hand, is similarly stimulating competition. While talent culture enhances competitiveness, talent identification and development have no impact on competitiveness.The capital employed by intellectual capital factors and the structural capital and talent management factors both differ according to the establishment year of the enterprises. According to the number of people employed by the business, both the intellectual capital and the competitiveness of the talent management as well as the competitiveness vary.
Collections