Türkiye`de internet pazarlaması alanında yapılan çalışmalara yönelik bir envanter çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de geleneksel ve internet pazarlamasının kültürel olarak tüketici tarafından nasıl yorumlandığını ve öneminden bahsedildi. Daha sonrasında bu iki pazarlamanın birbirlerine karşı avantaj ve dezavantajları incelendi. Bu incelemeler yapılırken 2000 yılından 2016 yılına kadar olan 16 sene baz alınarak çeşitli kaynaklar incelendi ve sonuçları bir araya getirilerek tez içerisinde belirtilen tablolarda da anlatıldığı gibi sonuçlar elde edildi. Elde edilen sonuçlar Türkiye ekonomisinin belirtilen yıllar içerisindeki değişimlerine göre internet pazarlamanın dezavantajları bilgisayar kullanımı azlığı, elektronik güvenlik prosedurü azalmıştır. Buna karşın geleneksel ekonominin avantajları da azalma nüfusun artışından dolayı tanıdık güvenilir esnafın azalması saptanmıştır. Bundan dolayı istatistiklere göre yıldan yıla dijital pazarlamanın da etkisini kaybettiği görülmektedir. Tahmini olarak günümüzden 10 yıl sonra dijital pazarlama geleneksel pazarlamaya göre daha yaygınlaşacaktır. The aim of this thesis is how the digital and traditional marketing in the way of cultural meaning and importance understanding by customers. After that the two marketing types (digital and traditional) are observated according to their pros and cons. These observation based on the knowledge of different sources from ( 2000 to 2016) contains the data of last 16 years. The results of the observations are collected together and the results are obtained as the tables are ecplained. The obtained results showed that differantiation of pros and cons of digital marketing and traditional marketing due to years. For example, cons of digital marketing (limited usage of computers, electronic security procedures) decreased, cons of traditional marketing ( additional rates and foes fors hop and stuff outcomes, time waste) increased. Due to this result, its seen that according to the statics digital marketing is powered year by year and the traditional marketing loses power in every year. It is assumed that ten years later from now digital marketing will be more dominated the economy than traditional marketing.
Collections