X ve y kuşaklarının dışarıdan kahvaltı satın alma davranış farklılıkları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kahvaltı sektörü günümüzde oldukça önem kazanmış ve yaygınlaşan bir sektördür. Özellikle günümüzde yaşanan yoğun iş temposu nedeniyle insanlar evlerinden kahvaltı yapmadan çıkmakta ve genellikle işe giderken yol üstünden simit veya poğaça gibi atıştırmalık bir şeyler almaktadır. Bu sebeple hafta sonları aileleri ile birlikte dışarıda vakit geçirerek kahvaltı yapma isteği duymaktadırlar. Bunda özellikle ebeveynlerin her ikisinin de çalışıyor olmasından kaynaklı evde kahvaltı hazırlamaya vakit harcamadan güzel vakit geçirmek istemeleri ve değişik lezzetler tatmak istemeleri de etkili olmaktadır. Bu çalışma ile dışarıda kahvaltı edecek hedef kitlenin satın alma davranış farklılıkları gözlemlenip ona göre kahvaltı sunumları hazırlanması da mümkün olabilecektir. Kuşak teorilerine atıfta bulunabilmesi amacıyla araştırma konusu olarak X ve Y kuşaklarının dışarıda kahvaltı satın alma davranış farklılıkları incelenmiştir. Bu çalışmanın kahvaltı salonu açacak kişiler için fizibilite çalışması olarak kullanılabilir nitelikte olması da önemlidir. Bu konu üzerinde daha önce bir araştırma yapılmamış olması, bu çalışmayı X ve Y kuşağı teorilerine ilişkin literatüre katkı sağlar nitelikte kılmaktadır. Bu kapsamda kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenmiş İstanbul ilinde yaşayan X ve Y kuşağına mensup 432 kişi ile anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada X ve Y Kuşaklarının kahvaltı satın alma davranışları arasında farklılık olup olmadığını inceleyebilmek için Bağımsız 2 Grup t-testinin parametrik olmayan karşılığı olan Mann-Whitney U testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucuna göre X ve Y Kuşağının Tüketici Tarzları Envanterinin alt boyut puanları arasındaki farklılık incelendiğinde dışarıda kahvaltı satın alma davranışları arasında belirgin farklılık olmadığı görülmüştür. Yalnızca alışkanlık/marka bağlılığı/odaklılık boyutu düzeyinde X ve Y Kuşağı arasında farklılık çıkmıştır. Y Kuşağındaki bireylerin eğitim düzeyleri kahvaltı satın alma davranışlarını etkilemiyorken, X Kuşağında ilköğretim mezunuyla diğer mezunların kahvaltı satın alma davranışları arasında farklılık olduğu görülmüştür. The breakfast sector is now a very important and growing sector. Especially because of the heavy work today, people leave their homes without having breakfast and usually get snacks or bagels on their way to work. For this reason, on weekends they have a desire to spend time outdoors with their families. This is due to have a good time without having to spend time preparing breakfast at home because of the fact that both parents work, and to taste different flavours. With this study, it will also be possible to observe the differences in buying behaviours of the target group who has breakfast outside and to prepare breakfast presentations accordingly. For these reasons, the differences in breakfast purchasing behaviour between the X and Y generations as a research topic are examined. It is also important that this study could be a feasibility study for those who intend to run a breakfast room. As the research on that area is limited, it is believed that the purchasing behaviour of the X and Y generations will contribute to the literature.Within this scope, a survey was conducted with 432 people belonging to the X and Y generations living in the province of Istanbul determined by convenience sampling method. İn this study, The Mann-Whitney U test, which is the non-parametric counterpart of the Independent 2-group t-test, was used to examine whether there was any difference in the buying behaviours of the X and Y generations.According to the result of the research, when the difference between the subscale scores of the Consumer Styles Inventory of the X and Y generations was examined, it was seen that there was no significant difference between the outdoor breakfast buying behaviours. There was a difference between X and Y generations only at the level of habit / brand loyalty / focus dimension. While the education levels of the Y generation did not affect the outdoor breakfast purchasing behaviours, it was seen that there was a difference between the X generation graduations of the primary graduates and the outdoor breakfast purchasing behaviours of the other graduates.
Collections