Öğretmenlerin algılarına göre motivasyon kaynaklarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin motivasyon düzeyleri ile örgüt içinde motivasyonlarını etkileyen genel faktörleri belirlemektir. Yapılan araştırma ile insanın hayatında kendisini harekete geçiren motivasyonun okullarda nasıl algılandığı, öğretmenlerin örgütlerde nasıl motive oldukları, öğretmenlerin işlerinden motivasyonunu bozan durumların neler olduğu ve iş performansına olan etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada çalışmanın doğasına uygun olarak nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Devlet okulların da görev yapmakta olan 36 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak görüşme yapılmıştır. Öğretmenlerin motivasyon kaynaklarının belirlenmesi için yapılan bu araştırmada görülmüştür ki öğretmenler motive eden ve motivasyonlarını bozan bir çok etken vardır. Öğretmenlerin kurum içerisinde motivasyonlarını etkileyen toplam 71 faktörün olduğu belirlenmiştir. Bunlardan 36 tanesinin öğretmenlerin motivasyonunu olumsuz etkilediği, 35 tanesinin de öğretmenleri motive ettiği görülmektedir. Aynı zamanda öğretmenlerin 7 kodlanmış içsel motivasyon kaynağı tarafından içsel olarak motive oldukları da belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin kodladığı 12 faktörün iş performanslarını daha çok etkilediği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin motivasyon kaynakları incelendiğinde katılımcıların görüşlerine göre kodların tekrar edilme oranına göre öncelik sıralamasında ilk sırayı örgütsel motivasyon kaynakları, ikinci sırayı içsel motivasyon kaynakları, üçüncü sırayı yönetsel motivasyon kaynakları almıştır. Öğretmenlerin motivasyonlarını azaltan faktörler incelendiğinde ilk sırayı örgütsel motivasyon kaynakları, ikinci sırayı yönetsel motivasyon kaynaklarının aldığı görülmektedir.Etkili lider okul müdürlerinin bulunduğu ve huzurlu bir okul ikliminin olduğu okullarda bulunan öğretmenlerin motivasyonlarının arttığı görülmüştür. Motivasyonu artan öğretmenlerin de iş performanslarının da daha yüksek olacağı tespit edilmiştir. Eğitimde öğretmenlerin, motivasyonlarının arttırılması ile eğitimin verimi ve kalitenin de artacağı bilinmektedir. The purpose of this study is to determine the motivation levels of the teachers working in the public schools and the general factors affecting their motivation in the organization. Through research, it has been tried to determine how motivational motivations are motivated in schools, how motivated teachers are in organizations, what motivates motivation of teachers' work, and their effects on job performance. In accordance with the nature of the study, case studies are used in qualitative research designs. The collected data were analyzed by content analysis. Semi-structured interview techniques were used with 36 teachers in public schools. It is seen in this research that teachers are motivated to determine the sources of motivation, there are many factors motivating teachers and disturbing their motivations. A total of 71 factors were found to affect the motivation of the teachers in the institution. 36 of them negatively affected the motivation of the teachers and 35 of them motivated the teachers. It was also determined that the teachers were intrinsically motivated by the coded inner motivation source. In addition, it was determined that the 12 factors encoded by the teachers were more influential on their job performances. When the sources of motivation of the teachers were examined, the organizational motivation sources were the first order, the internal motivation sources were the second order and the managerial motivation sources were the third order in priority order according to the participants' opinions. When the factors that reduce the motivation of the teachers are examined, it is seen that the first order is the sources of organizational motivation and the second is the sources of managerial motivation.It has been seen that the motivation of teachers, who are in schools where effective school principals are located and where there is a peaceful school climate, is seen to increase. It has been determined that the work performances of the teachers who have increased motivation will also be higher. In education, it is known that the motivation of the teachers will increase and the quality of education and quality will increase.
Collections