İşletmelerde eğitim ile algılanan performans arasındaki ilişkiye yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile işletmelerdeki eğitim ve algılanan bireysel performans arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmış; bu amaçla çalışanların performansları hakkında ne düşündüklerini öğrenmek, işletmelerin eğitim çabalarının çalışanların iş performansları üzerine olan etkilerinin ortaya konmasını sağlamak üzere bir bankada alan araştırması yapılmıştır.Çalışmanın birinci bölümünde çalışmanın kavramlarından biri olan eğitim kavramı (construct) irdelenmiş, işletmelerde hangi amaçlarla kullanıldığı ve önemi üzerinde durulmuştur. Ayrıca eğitim süreci de detaylandırılmıştır. Daha sonra da diğer kavram olan performansa yer verilmiştir. Performans değerlendirme süreci, yöntemleri, performans değerleyiciler ve performansı etkileyen faktörler ele alınmıştır.Ayrıca bu bölüm eğitim ile çalışan performansı arasındaki ilişkiyi irdeleyen çalışmaların literatür taramasına ve araştırmanın amacı ve önemini açıklamaya ayrılmıştır.İkinci bölüm ise araştırmaya ayrılmıştır. Araştırmanın teorik modeli ve gerekçesi, çalışma grubu, ölçme araçları ve verilerin analizi bu kısımda açıklanmıştır.Çalışmanın üçüncü kısmında ise araştırmanın bulguları ve değerlendirmesine yer verilmiştir. Çalışmanın dördüncü yani son bölümü sonuç ve öneriler kısmına ayrılmıştır.Sonuç olarak; araştırmaya katılan banka çalışanlarının eğitime ilişkin algıları/görüşleri ile performansa ilişkin algıları/görüşleri arasında pozitif yönde, güçlü ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. The aim of this study is to examine the relationship between training and perceived individual performance in business; A bank field survey was conducted to find out how employees evaluate their performance and whether the training efforts of organisations have an effect on the work performance of the employees.In the first part of the work, one of the constructs of the study, training is examined vis-a-vis the purposes for which it is used and its importance. The training process is also detailed. Then, the other construct, performance, is detailed. Performance evaluation process, methods, performance evaluators and factors affecting performance are discussed.It is also devoted to exploring the relationship between training and performance and explaining the intent and importance of research.The second part is devoted to research. The theoretical model and reasoning of the study, the study group, the measurement tools and the analysis of the data are explained in this section.In the third part of the study, the findings and evaluation of the research were included. The fourth part of the study, the last part, is devoted to the results and recommendations section.As a result; a strong positive relationship between the perceptions of the participants on training and its effect on their performance has been found.
Collections