Yenilikçi pazarlama uygulamalarının küçük ve orta boy işletmelerin (KOBİ) işletme performanslarına etkilerinin ölçümlenmesi: Rize iline yönelik bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyanın hemen her ülkesinde, ekonomik yapı içerisinde gerek sayıları ve gerekse ekonomiye olan etkileri itibariyle en büyük paya sahip olan KOBİ'lerin, küreselleşmenin artırdığı rekabetin olumsuz etkilerini olumlu işletme katkısına dönüştürebilmeleri, sadece yeni üretim yöntemleri uygulayarak fiyat etkisi yoluyla rekabet şartlarını iyileştirmelerine bağlı olmayıp, ürettiklerinin hedef kitlelerce talep edilmesini veya hedef kitlelerin sürekli değişen ihtiyaç veya isteklerini önceden belirleyerek işletme ve onun ürettiklerine talebi artıracak yenilikçi pazarlama uygulamalarını benimseyip uygulamalarını gerektirmektedir. Ancak bu yolla KOBİ'lerin hedefledikleri kârlılık düzeyini sağlayacak işletme performanslarına ulaşmaları mümkün olabilecektir. Bu çalışmada, pazarlama alanındaki gelişmelerle ilgili olarak Küçük ve Orta Boy İşletmelerin (KOBİ) yenilikçi pazarlama uygulamaları ile bu işletmelerin işletme performansları arasındaki ilişki incelenmektedir.Araştırma, Rize ilindeki Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı imalat sanayi alanında faaliyette bulunan KOBİ tanımı kapsamına giren işletmelerle sınırlandırılmıştır.Bu çalışmanın amacı, yenilikçi pazarlama uygulamalarının KOBİ'lerin işletme performanslarına etkisinin olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda, tez çalışmasının uygulama alanını oluşturan Rize ilindeki imalat sanayi alanında faaliyette bulunan ve araştırma kapsamına alınan 225 KOBİ'nin doğrudan ulaşılabilen 189' undan anket yolu ile elde edilen birincil veriler, oluşturulan kavramsal çerçeve dahilinde analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, kavramsal çerçeve içinde konu edinilen yenilikçi pazarlama uygulamalarının benimsenip uygulanması ile söz konusu işletmelerin işletme performanslarının artışı arasında olumlu ve anlamlı korelasyonlar bulunduğunu göstermektedir. Small and medium sized enterprises (SMEs) have the largest share in the economic structure almost anywhere in the world thanks to their numbers and influences on the economy. In order for SMEs to transform the negative influences of competition increased by globalization into positive business contribution, they not only need to better the conditions for competition via price impact by practicing new production methods, but they also need to create demands for their products or adopt and implement innovative marketing practices that will increase demand for the business and its products by pre-determining the constantly-changing needs or demands of the target group. Only in this way it will be possible for SMEs to attain the business performance that yield the profitability they aim. This study deals with the relationship between innovative marketing practices of SMEs and business performances of SMEs in relation to the developments in the field of marketing.The study is limited to the businesses that are considered as SMEs, operating in the field of manufacturing and industry and registered in Chamber of Commerce and Industry in Rize province.This study seeks to reveal whether innovative marketing practices influence business performances of SMEs. To this end, 189 out of 225 SMEs, operating in the field of manufacturing and industry in Rize province, were directly contacted as they are taken within the scope of this study. Primary data were collected from these SMEs via interviews. These data were analyzed within the scope of conceptual framework. The study results show that adopting and implementing innovative marketing practices that are mentioned in the conceptual framework yielded positive and significant correlations in the business performance increases of the aforementioned businesses and.
Collections