Ergenlikte saldırganlık ve duygu düzenleme güçlükleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ergenlik dönemindeki bireylerin duygu düzenleme güçlükleri ile saldırganlık arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın verileri 2016-2017 öğretim yılları arasında Mersin ilindeki lise öğrenimine devam etmekte olan yaşları 15-18 arasında değişen 216 öğrenciden rastgele örnekleme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmada katılımcılarına demografik bilgileri içeren bir veri formu, Duygu Düzenlemede Güçlükler Ölçeği ve Buss Perry Saldırganlık Ölçeği verilmiştir. Verilen bu bilgi formu ve ölçekler çerçevesinde elde edilen veriler istatistiksel olarak SPSS 21. Paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında fiziksel saldırganlık ile sözel saldırganlık puanlarının cinsiyete göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmektedir. Buna ek olarak duygu düzenlemede güçlükler ile saldırganlık arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Yapılan korelasyon analizinde duygu düzenleme güçlükleri ölçeğinin tüm alt boyutları ile saldırganlık toplam puanı arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu görülmektedir. Hiyerarşik regresyon analizinde ise sadece dürtü alt boyutunun saldırganlığı yordadığı görülmektedir. In this study, the relationship between emotional regulation difficulties and aggression in adolescent individuals was examined. The data of the study were collected randomly from 216 students between 15-18 years old who were studying at high School in Mersin, the academic years of 2016-2017. Participants in the study were given a data form with demographic information, the Difficulties in Emotion Regulation Scale and the Buss Perry Aggression Scale. The data obtained within the scope of these questionnaires and scales were evaluated statistically by SPSS 21 package program. When the results obtained from the study are taken into consideration, it is seen that physical aggression and verbal aggression scores differ significantly according to sex. In addition, there appears to be a significant positive correlation between difficulties in regulating emotion and aggression. In the analysis of correlation, it is seen that all of the difficulties of regulation of emotion are positively correlated with the aggression total score. In the hierarchical regression analysis, only the impulse sub-dimension predicted aggression.
Collections