1990 sonrası Türk çağdaş anlatı sinemasında taşraya dönüş temasının insan ve mekân odaklı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk Çağdaş Anlatı Sinemasında taşraya dönüş teması özellikle 1990 sonrası ortaya çıkan bir olgudur. Bu araştırmada 1990 yılı sonrasında Türk Çağdaş Anlatı Sineması yönetmenlerinin taşraya dönüş temasının yer aldığı filmler yapmasına etki eden nedenler sosyolojik bir perspektifle incelenmiştir. Bu bağlamda, ilgili tarih aralığındaki toplumsal, politik olaylar da incelenerek, bu olayların entelektüellerin düşünsel yapısına etkileri irdelenmiştir. Bu etkilerin filmlerde hangi temsillerde ortaya çıktığı, filmin anlatı yapısını nasıl etkilediği tartışılmıştır. Araştırma kapsamında Türk Çağdaş Anlatı Sinemasına dahil edilebilecek ve içerisinde taşraya dönüş temasının yer aldığı yedi film belirlenmiştir. Bu filmler, sosyolojik eleştiri ve söylem çözümleme yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Filmler, insan ve mekân bağlamında incelenirken, Walter Benjamin'in flanör ve Michel Foucault'un heterotopya kavramlarından yararlanılmıştır. Bunun yanı sıra, heterotopya kavramına güncel yorumlar getiren Stavros Stavrides'ten de faydalanılmıştır. Anahtar kelimeler: Heterotopya, Flanör, Taşraya Dönüş, Türk Çağdaş Anlatı Sineması, Sosyolojik Eleştiri Theme of returning to rural in Contemporary Turkish Narrative Cinema is a fact that is especially emerged after 1990. In this study, the reasons that effect the directors, who made films of returning to rural theme, of Contemporary Turkish Narrative Cinema after 1990, is analyzed from sociological perspective. In this context, related date range of sociologic, politic facts and their effects to the thought form of intellectuals has been analyzed. Also, how these effects come to exist in the representation form of films and how they affect the narrative form of films has been disscussed. In the context of study, seven films have been determined as samples that consist of returning to rural theme in Contemporary Turkish Narrative Cinema. These films have been analyzed by sociologic criticism and discourse analysis methods. Though, films have been analyzed through human and space context; flaneur concept of Walter Benjamin and heterotopia concept of Michel Foucault have also taken in advantage. Besides, Stavros Stavrides has taken in advantage because of his current interpretations to heterotopia concept. Keywords: Heterotopia, Flaneur, Returning to Rural, Contemporary Turkish Narrative Cinema, Sociologic Criticism.
Collections