5-6 yaş çocuklarının annelerinin sürekli kaygı düzeyleri ile çocukların benlik algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İstanbul ilinin Çekmeköy, Ümraniye, Ataşehir ilçelerinde bulunan 5-6 yaşındaki çocukların annelerinin sürekli kaygı düzeyleri ile çocukların benlik algısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olup olmadığına ve çocuğun (yaş, cinsiyet, kardeş sayısı ), annenin (yaş, çalışma durumu, öğrenim durumu, ebeveynlik tutum algısı) özelliklerine göre aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunup bulunmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan 162 anne çocuk çiftinden bilgi toplamak için geliştirilen bilgi formu kullanılmıştır. Annelerin sürekli kaygı düzeylerinin ölçmek için Spielberger'in Sürekli-Durumluk Kaygı Envanteri uygulanmıştır. Anasınıfına devam eden 5-6 yaşları arasındaki çocukların benlik algılarını ölçmek için Demoulin Benlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında annelerin sürekli kaygı düzeyi ile 5-6 yaşlarındaki okul öncesi kuruma devam eden çocuklarının benlik algısı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Çocukların benlik algılarında; yaş, cinsiyet, kardeş sayısı, annenin yaşı, annenin çalışma durumu, annenin öğrenim durumu, annelerin ebeveynlik tutumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık görülmediği sonucuna ulaşılmıştır. Anasınıfı çocuklarının annelerinin sürekli kaygı düzeylerinin; çocuğun yaşı, cinsiyeti, annenin sahip olduğu çocuk sayısı, annenin yaşı ve ebeveynlik tutumuna göre anlamlı derece de farklılık bulunmamıştır. Annelerin sürekli kaygı düzeylerinin çalışma durumu ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı derecede farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmayan annelerin sürekli kaygı düzeyinin çalışan annelerden daha yüksek olduğu ve yükseköğretim mezunu annelerin sürekli kaygı düzeylerinin, ilköğretim ve ortaöğretim mezunu annelerden daha düşük olduğu görülmüştür. The aim of this study was to determine whether there was a statistically significant relationship between the trait anxiety levels of mothers of 5-6 year-old children in Istanbul, Çekmeköy, Ümraniye and Ataşehir districts. It is aimed to determine whether there is a statistically significant difference between them according to their status, education level, perception of parenting attitude. A questionnaire developed to collect information from 162 mothers and pairs of children was used. Spiellberger's State-Trait Anxiety Inventory was used to measure the anxiety levels of mothers. Demoulin Self-Perception Scale was used to measure self-perceptions of children between 5-6 years of age. When the results of the study were examined, there was no significant relationship between the mothers' continuous anxiety level and the self-perception of their 5-6 year-old preschool children. Children's self-perception; age, gender, number of siblings, mother's age, maternal working status, mother's education level, mothers' attitude to parenting did not differ significantly. The trait anxiety levels of mothers of kindergarten children; There were no significant differences between the age, gender, mother number of children, mother's age and parenting attitude. It has been concluded that mothers' trait anxiety levels differ significantly according to their study status and educational status. It was observed that the trait anxiety level of the mothers who did not work was higher than the mothers working and mothers who had graduated from tertiary education had lower anxiety levels than mothers with primary and secondary education
Collections