Latans dönem çocuklarında akademik başarı ve saldırganlık dürtü düzeyleri arasındaki ilişkinin peri masalları testiyle değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma akademik başarı düzeyi yüksek ve düşük olmak üzere iki grup latans dönem çocuğunun saldırganlık dürtü düzeylerinin karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. Psikanalitik kuramda latans dönem ödipal dönemi takip eden, 6-11 yaş arasındaki dönemi ifade eder. Bu yaş dönemindeki çocuklarda cinsel merakın yerini entelektüel yatırım alması ve ödipal rekabetin akademik alandaki rekabete yerini bırakması beklenmektedir. Rekabet saldırganlık dürtüsünün işlenerek ortaya konmasını gerektirmektedir. Okul çağını kapsayan latans dönemde notlandırma ve akademik başarı 9,10 ve 11 yaşlarda önem kazanmaya başlamaktadır. Yapılan tez çalışmasında not ortalamalarına göre 9,10,11 yaşlarında 25 başarılı ve 25 başarısız çocuk belirlenmiş ve bu çocuklarda saldırganlık dürtü düzeyleri peri masalları testiyle değerlendirilmiştir. Başarılı olarak belirlenmiş çocuklarda kıskançlık olarak saldırganlık değişkeni başarısız öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur (p<0,05). Başarısız olarak belirlenmiş çocuklarda ise dürtüsel saldırganlık, oral agresyon değişkenlerinin başarılı öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür (p<0,05). Purpose of the resarch is comparing the level of two groups latency period which is high and low level of academic achivement. In psychoanalaytic theory, the latency period refers to the ages between 6 and 11 which follows oedipal period.It is expected that in this age period children will invest intellecutal fields instead of sexual curiosity and oedipal competion leave its place in the field of academic competition. Competition requires the processing of aggression impulse. In latency period grading starts at the age of 9,10 and 11. Agressive impulse levels were evaluated by using fairy tale test at the age of 9,10,11 year old students who were identified according to their avarage grades who were 25 high achivers and 25 low level students. Children who were identified as successful, agression of jelousy variable was founded higher than low achievers (p<0,05). On the other hand among low achievers, the agression impulse and oral agression variables are founded higher than high achievers (p<0,05).
Collections