Üç yaş çocuklarda teknolojik alet kullanımının sosyal beceri, oyun becerisi ve dil gelişimi üzerindeki etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada bir okul öncesi eğitim kurumuna gitmeyen veya yeni başlamış üç yaş (36-47 ay) çocukları ile üç aydan uzun süredir bir okul öncesi eğitim kurumuna giden üç yaş (36-47 ay) çocuklarının tablet kullanma, akıllı telefonla oynama, televizyon seyretme sürelerinin sosyal beceri, oyun becerisi ve dil gelişimi düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul'da ikamet eden 71'i kız ve 82'si erkek toplam 153 çocuk oluşturmaktadır. Daha az süre televizyon izleyen, anne-babası lisans ve lisansüstü öğrenim düzeyine sahip olan, Türkçeyi iyi bilen ve anadili Türkçe olan bakıcısı olan, akıllı telefonu annesi ile birlikte oynayan ve okul öncesi eğitim kurumuna giden çocukların dil gelişim düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur.Çocuğun bakımı ile birinci derecede ilgilenen kişinin kim olduğu, anne-babanın öğrenim durumları ve çocuğun bir okul öncesi eğitim kurumuna gitme durumunun sosyal beceri gelişim düzeyinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Tabletle oynayan çocukların sosyal beceri gelişim düzeylerinin, tabletle oynamayan çocuklara göre daha düşük olması ise literatürde bahsedilen zararları teyit eder görünmektedir.Tablet ve akıllı telefonla oynamayan, anne-baba öğrenim düzeyi yüksek olan, tableti elinden alındığında önemsemeyen ve bir okul öncesi eğitim kurumuna giden çocukların oyun beceri gelişim düzeylerinin diğer çocuklardan daha yüksek olduğu bulunmuştur. The aim of this study was to investigate the effects of social skills development, game skills development and language development levels three years old (36-47 months) children who were not attending a preschool education institution or three years old (36-47 months) children who were going to a preschool education institution for more than three months (36-47 months). The study group consisted of 153 children (71 girls, 82 boys) residing in Istanbul in 2017-2018 academic year.It was found that the level of language development of the children who were watching television less, whose parents had bachelor's and master's degrees, whose care giver had a good knowledge of Turkish or was a native speaker, who had played smart phone with their mother and who went to pre-school were found to be higher.The care givers' of the child was very influential in the level of social skills development. Additionally, parents' level of education was very important. It was also found that playing with tablet had negative effect on the level of social skill development of children.It was found that the level of development of the play skills of the children who did not play with the tablet and smart phone, whose parent had high level education, who did not play with the tablet while sleeping and who went to kinder garden was higher than the other children.
Collections