Lise öğrencilerinin ailelerinden aldıkları sosyal destek düzeyinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, lise öğrencilerinin ailelerinden aldıkları sosyal destek düzeyinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 385 lise öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri `Çocukları ve Ailelerini Tanıtıcı Bilgi Formu` ve `Algılanan Sosyal Destek Ölçeği / Aile` ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada tanımlayıcı özellikler ve kategorik veriler n ve % değerleri ile sürekli veriler ortalama ± standart sapma değerleriyle incelenmiştir. Kategorik verilerin karşılaştırılmasında; T testi ve Tek Yönlü Anova testi kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık için alfa hata düzeyi %5 kabul edilmiştir. Lise öğrencilerinin aileden algıladıkları sosyal destek ölçeğinin puan ortalamasının 10,9 ± 3,1 puan olduğu belirlenmiştir. Lise öğrencilerin yaşı, cinsiyeti, ailedeki çocuk sırası, kardeş sayısı, ailenin tipi, engellilik durumu, kronik hastalığının varlığı, ebeveyn yaşı, eğitim düzeyi, ev dışında çalışma durumu, ebeveynlerin sağ kalımına göre aileden algılanan sosyal destek ölçek puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p > 0,005). Lise öğrencilerinin, evde yaşayan üvey aile bireyinin olmasına ebeveyn tutumuna ve ebeveynle ilişki durumuna göre algılanan sosyal destek ölçek puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p < 0,05). Ebeveynlere, çocuklara verilmesi gereken sosyal destek ve sosyal desteğin önemi, sağlıklı ve doğru çocuk yetiştirme tutumları ve iletişim şekilleri konularında eğitim verilmeli, yeterli sosyal destek alamayan çocuklara rehber öğretmenleri ve hemşireler tarafından gerekli sosyal desteğin sağlanması, doğru ebeveyn tutumları ve sosyal desteğin çocuğun gelişiminde önemi konusunda kamu spotlarının, görsel-işitsel iletişim araçlarının kullanılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Lise öğrencisi, sosyal destek, aile, ebeveyn tutumu This study was conducted in order to determine level of social support that high-school students receive from their families. Sample of the research was comprised of 385 high-school students. Data of the research were collected by using `Children and Their Families Introductory Form` and `Scale Of Perceived Social Support / Family` ın the research, descriptive characteristics were examined by using n and % values, where as continuous values were examined by using mean ± standard deviation values for comparison of categorical data, T test and One-Way Anova test were used. For statistical significance, alpha error level was considered to be 5%. High-school students' average point in scale of social support perceived from their families was determined to be 10,9 ± 3,1. No statistically significant difference was determined in terms of points in scale of social support perceived from their families in accordance with high-school students' age, gender, row among siblings, number of siblings, type of family, disability status, presence of a chronic disease, parental age, level of education, status of working outside home and parents' survival (p>0,005). A statistically significant difference was determined between high-school students' points in scale of perceived social support in accordance with step-family member living at home, and parental attitudes and relationship status (p<0,05). For the adolescence period to proceed more easily and healthier; educational seminars concerning characteristics of adolescence period and its problems, attitudes for growing a healthy and proper child, sensitive behaviours by families for their children, and importance of social support in adolescence should be organized for families and social support resources of adolescents has been suggested.Keywords: High-school students, social support, family, parental attitude
Collections