Planlanmış hastane ziyaretinin çocukların hastane algısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, planlanmış hastane ziyaretinin çocukların hastane algısına etkisini incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini ilköğretim I. kademeye devam eden ve araştırmaya katılmayı kabul eden 106 çocuk oluşturmuştur. Araştırmanın verileri; Çocuk ve Ailesini Tanıtıcı Bilgi Formu, Hastane Algısını Tanılama Formları ile toplanmıştır. Araştırmada verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama ± standart sapma, t testi ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık için p<0,05 kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan çocukların %88,7'sine daha önce hiç hastane tanıtımı yapılmadığı ve %94,3'ünün okul gezileri kapsamında hastanelere de gezi düzenlenmesini istedikleri belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, çocukların hastane ziyareti öncesi ve sonrası hastane algısı toplam puan ortalamaları farkı ileri düzeyde anlamlı bulunmuştur (p<0,001). Algı ifadeleri alt bölümleri (duyusal, girişimsel, hastane ortamı) ziyaret öncesi ve sonrası toplam puan ortalamaları farkı ileri düzeyde anlamlı bulunmuştur (p< 0,05). Çocukların yaşına göre girişimsel, hastane ortamı algı ifadeleri ile hastane algısı toplam puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p< 0,05). İkinci sınıfta bulunan çocuklardaki puan değişimi üçüncü ve dördüncü sınıflarda bulunan çocuklardan anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Çocukların cinsiyetine göre hastane ortamı algı ifadeleri toplam puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p< 0,05). Kız çocuklarında gerçekleşen değişim erkek çocuklardaki değişimden daha yüksek bulunmuştur. Bu sonuçlar doğrultusunda çocuklara hastane ortamını ve hastanede kullanılan araç-gereçlerin tanıtıldığı hastane ziyaretlerinin düzenlenmesi, hastane ziyaretlerinin okulların müfredat programına yerleştirilmesi önerilmiştir. This study was conducted in order to examine effect of a planned hospital visit on children's perception of hospital. Sample of the research was comprised of 106 children who were studying at 1st grade and accepted to participate in the study. Data of the research were collected with Child and Family's Introductory Form and Identification Form for Perception of Hospital. For evaluation of data in the research; count, percentage, mean ± standard deviation, t-test and One-Way ANOVA tests were used. For statistical significance, p < 0.05 was considered. It was determined that of the children participated in the study; 88.7% had not been provided any hospital introduction and 94.3% wanted organization of visits to hospitals within context of school trips. In conclusion of the research, difference between total average perception scores of children both before and after hospital visit was determined to be markedly significant (p< 0,001). Difference between total average hospital perception scores both before and after hospital visits in terms of main sections of perception expressions (sensorial, interventional, hospital setting) was determined to be markedly significant (p< 0,05). A significant association was determined between interventional and hospital setting perception expressions with total scores in accordance with children's age. Score change among children studying at second grade was determined to be significantly higher than children studying at third and fourth grades (p< 0,05). A significant association was determined between hospital setting perception expressions and total scores in accordance with children's gender (p< 0,05). The change occurred in female children was determined to be more compared to male children. In the light of these results; organization of hospital visits that introduce hospital setting and equipments used in hospitals and embedding of hospital visits in schools' curriculums have been recommended.
Collections