Ulaştırma modelleri için görsel destekli yazılım geliştirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüksek Lisans Tezi, Ulaştırma Modelleri için Görsel Destekli Yazılım Geliştirme, T.C. Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı.Ulaştırma modeli, malların kaynaklardan hedeflere taşınmasıyla ilgilenir. Buradaki amaç, bir taraftan hedefin talep gereksinimleri ve kaynakların arz miktarlarında denge sağlarken, diğer taraftan da her bir kaynaktan her bir hedefe yapılan taşımaların toplam maliyetini minimum kılacak taşıma miktarını belirlemektir.Ulaştırma problemlerini çözümlerken ulaştırma tekniğinde öncelikle başlangıç temel uygun çözümü bulunur. Bu amaçla tezde, Kuzey-batı Köşesi, Sıra veya Sütun En Küçüğü Kullanım, En Az Maliyetli Gözeler ve Vogel Yaklaşım yöntemleri için elle yapılan işlemlerin yerine dört adet yazılım geliştirilmiş ve örnek uygulamalar yapılarak yöntemler, verdikleri başlangıç çözümü, algoritma ve hız yönlerinden karşılaştırılmıştır. Daha sonra, bulunan başlangıç çözümünün optimal olup olmadığına bakılmıştır. Bulunan çözüm optimal değilse, maliyette tasarruf sağlayacak dağıtım yerleri belirlenmiş ve atamalar bu yerlere yapılarak en düşük taşıma maliyetine ulaşılmıştır. Bu amaçla tezde Atlama Taşı Yöntemi için yazılım geliştirilmiş ve örnek uygulamalar yapılmıştır. Master Thesis, Creation of Visually Supported Software for Transportation Methods, T.C. Maltepe University, Graduate School of Natural and Applied Sciences, Department of Computer Engineering.Transportation model is related to the movement of assets from the sources to the targets. The purpose of this issue is on the one hand to strike a balance between the demand of the target and the supply from the sources, and on the other hand to establish the transport volume that would minimize the total transportation cost from each source to each target.While solving the transportation problems, the priority basic feasible solution is obtained. Accordingly in this thesis, instead of using manual calculations for Northwest-corner Method, Minimum Row and Column Method, Least-Cost Method and Vogel?s Approximation Method, four different software have been created and by doing sample specific demonstrations applications, methods have been compared when basic solution, algorithm and velocity are taken into consideration. Then the solution is looked into to determine whether it is optimal or not. In the case of the obtained solution was not optimal, the assignement cells that would cause cost savings were determined, and the lowest transportation cost was achieved by assignements values to these cells. That's why, in this thesis, a specific software has been created for the Stepping Stone Method, and relevant other characteristic applications are demonsrated.
Collections