Butik otel odalarındaki mekansal özelliklerin incelenmesi; Bodrum`daki butik otel işletmeleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, konaklama ihtiyacının gerçekleştirildiği otel odaları, oteli oluşturan en önemli mekânlardan biri olmuştur. Verilen hizmetin de bir parçası haline gelen odalarda, mekânları doğru ve sıradandan farklı düzenleyerek müşteriye sunmak, önemli bir tasarım hizmeti haline gelmiştir. Butik otellerin kendine özgü tarzı ve mekânsal özellikleri, müşteri tercihine doğrudan etki etmektedir. Araştırmada; butik otel odalarının nitelikleri, mekânsal özellikleri, tasarım ve planlaması incelenerek, müşteri tercihine etkisi incelenmiştir. Son yıllarda butik otelciliğin gitgide arttığı Bodrum Yöresi araştırma alanı olarak seçilmiştir. Tez beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; konu ile ilgili amaç, kapsam ve yöntem belirtilerek teze giriş yapılmıştır. İkinci bölümde; turizm, turizmin tarihi, Türkiye'de turizm, Konaklama işletmeleri ve sınıflandırılmaları, otel işletmeleri ve sınıflandırılmaları yapılmış, butik otel kavramı, nitelikleri ve tarihsel gelişimi üzerinde durulmuştur. Üçüncü Bölümde; butik otel odalarının mekânsal özellikleri olarak; odanın nitelikleri, mekânsal bileşenleri, donatı bileşenleri, tasarım ve planlaması konuları ele alınarak, müşterinin tercihini etkileyen faktörler belirlenmiştir. Dördüncü bölümde; Bodrum yöresi, Bodrum yöresinin turizmi ve tarihsel gelişimi araştırılmıştır. Bodrum'da araştırmalar yapılarak, son yıllarda açılmış olan butik oteller saptanmış, işletmeleriyle söyleşi yapılmış, yapılan araştırmalar doğrultusunda odalarında saha çalışmaları ile incelemeler yapılmıştır. Beşinci bölümde; yapılan araştırma ve saha çalışmalarının sonuçları ve analizleri üzerinde durulmuştur. Çıkan sonuçlar yeni açılacak butik otel işletmelerine öneri niteliğindedir. Today, hotel rooms which keep the accommodation requirements, became one of the most important places that make up the hotels. As a piece of service, to arrange spaces correctly, presenting an exclusive and an extraordinary service to the customer has become an important design work.The unique style and spatial characteristics of boutique hotels have a direct effect on customer's preference. In this work, the influence on customer's preference was researched considering the design-planning and qualifications & spatial properties of boutique hotel rooms. The Bodrum region was chosen as a research area since there has been a growing number of boutique hotels, in recent years.Thesis consists of 5 sections. In the first section, there is the entrance explaining the goal, scope and method of the thesis. On the second section, tourism, history of tourism, tourism in Turkey, accommodation facilities and their classifications, hotel facilities and their classifications have been told and boutique hotel concept, its qualifications and historical developments highlighted. On the third section, as spatial characteristics of boutique hotel rooms, the qualifications of the rooms, spatial components, design and planning isues, supplement components were addressed and also the factors affecting the customer choice and preference were indicated. On the fourth section, The Bodrum area and its tourism potential and historical development were researched. Continuing the research in Bodrum, the boutique hotels, opened in recent years, were identified and made interviews with them. Following these works, in the direction of investigations, field works done. On the fifth section the results and analyzes of researches and field studies were evaluated. These results may be considered suggestive explanations for the boutique hotels, to be newly opened.
Collections