Hazır giyim mağazalarında, kurumsal kimliğin iç mekan tasarımına etkisi: Armani mağazalarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Beş bölümden oluşan bu çalışmada, kurumsal kimliğin hazır giyim mağazalarında iç mekân tasarımına etkileri açıklanacaktır. Armani markasının kurumsal kimliğini, mağazalarına nasıl yansıttığı incelenecektir. Giriş bölümünde, tezin amacı ve kapsamı açıklanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde, tüketim, alışveriş kavramları, tüketici davranışları, alışveriş ve tüketici ilişkisi, moda, mağaza kavramları, modanın mimari ve tüketici üzerindeki etkisi incelenmiştir.Üçüncü bölümde, kurumsal kimlik, marka kimlik kavramları, bu kavramların aralarındaki ilişki ele alınmıştır. Kurum kimliği etmenlerinin, mağaza ve mekân tasarımına etkileri incelenerek, mağaza atmosferini oluşturan öğeler açıklanmıştır. Mağaza tasarımlarında kurumsal kimliğin etkileri ile tüketicinin satın alma kararını etkileyen faktörler incelenmiştir. Kurumsal kimlik, mağaza etki ederken, mimari konseptin nasıl düzenlendiği anlatılacaktır. Vitrin, malzeme, cephe, aydınlatma, renk gibi mimari öğelerin mağazada nasıl kullanılacağı açıklanmıştır.Dördüncü bölümde ise, Armani markasının kurumsal kimlik bileşenleri ve marka imajı irdelenmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda mağazalarına kurum kimliğini nasıl yansıttığı incelenmiş, New York-ABD, Tokyo-Japonya, Türkiye-İstanbul'da bulunan mağazaları ele alınmıştır. Beşinci bölümde, Armani markası ve mağazası kullanıcılarının algısını değerlendirmek amacıyla anket çalışması yapılmıştır. Araştırma bulguları ve değerlendirmeleri anlatılmıştır. In this study consists of five chapters, corporate identity apparel to interior design will be explained in stores. Armani brand's corporate identity, reflect on how to store that will be examined. In the introduction, the purpose, scope of the thesis and the concept of shopping and historical processes, consumer behavior, shopping and consumer relations, space, fashion and concept stores were examined.In the third section, chapter, corporate identity, brand identity concepts, the relationship between these concepts are discussed. In the fourth and fifth sections, corporate identity factors, shops and interior design by examining the effect, store the components of the atmosphere are described. Store in the design of corporate identity with the effects of the factors that affect consumer buying decisions are examined. Corporate identity, store effects, while the architectural concept will be explained how it is regulated. Showcase, materials, facades, lighting, architectural elements, such as color is explained how to use the shop. Pay attention to when designing clothing store will be in the venue were examined.In the fourth section, Armani brand's corporate identity is disclosed. As a result of the findings reflect examined how corporate identity stores, USA, New York and stores located in Turkey have been discussed.In the fifth chapter, survey was conducted to evaluate the user's perception with regard to Armani brand and store. Research findings and evaluation are described.
Collections