Kamp liderliği eğitimine katılan lider adaylarının etkileşimsel ve dönüşümsel liderlik becerileri ile karar verme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Gençlik[Alan] Ve Spor[Alan] Bakanlığı kamp liderliği eğitimine katılan lider adaylarının etkileşimsel ve dönüşümsel liderlik becerileri ile karar verme düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Kamp[Alan] liderlerinin etkileşimsel ve dönüşümsel liderlik becerileri nin okudukları bölümlere, yaş, cinsiyet ve öğrenim durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Gelişen ve gelişmekte olan ülkeler, günümüz de kitleleri kontrol edebilmek için birçok araştırma yapmış bu araştırmaların birçoğu etkileşimsel ve dönüşümsel liderlik becerileri üzerine olmuştur. Bu nedenle liderlik türleri arasında ki benzerlikler ve farklar önem kazanmıştır. Araştırmadan elde edilen bilgilen neticesin de, katılımcıların kendine güven, dikkatli karar verme erteleyici, panik karar verme, etkileşimli liderlik puanlarının okudukları bölümlere, yaş, cinsiyet ve öğrenim durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmüştür. In this study, the relationship between the level of decision-making levels and the interactional and transformational leadership skills of the leader candidates participated in the Youth and Sports Ministry camp leadership training was examined. It was investigated whether there is a statistically significant difference between interactional and transformational leadership skills of camp leaders according to their departments, age, gender and educational status. Developed and developing countries have done many researches to control the masses, and many of these researches have been on interactional and transformational leadership skills. Accordingly, the similarities and differences between the types of leadership have gained importance. As a result of the information obtained from the research, it was seen that participants' self-confidence, delayed decision making, panic decision making, interactive leadership scores did not become different significantly according to their departments, age, gender and educational status.
Collections