Teknoloji ve tasarım dersi`nin dünyadaki uygulama yöntemlerinin araştırılması ve örnek ders materyali tasarımı önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknoloji ve Tasarım Dersi, teknoloji-tasarım ilişkisi temelinde zihinsel faaliyetler ile sosyal ve pratik faaliyetler arasında aracılık yapan bir ders olarak değerlendirilmektedir. Teknoloji ve Tasarım Dersi öğrencilerin tasarım alanında bilgi ve becerilerini geliştirmeyi hedeflemekte, bu kapsamda içerik ve kazanımlara yer verilmektedir. Bu çalışmada ilk olarak teknoloji ve tasarım arasındaki ilişki değerlendirilmiş, ardından, teknoloji ve tasarım eğitiminin tarihsel gelişmi irdelenmiştir. İkinci olarak gelişmiş ülkelerdeki teknoloji ve tasarım dersi programları hakkında bir kanıya varmak üzere ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Finlandiya, Hollanda, İrlanda, İspanya, Japonya, Avustralya eğitim sistemi içerisindeki Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programları ele alınmış, daha sonra Türkiye'deki Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı sözkonusu ülkelerdeki programlarla karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada son olarak, teknoloji ve tasarım eğitimi sürecinde öğrencilerin edindikleri bilgilerin tekrarlanmasının ardından yaratıcı, yaşadığı topluma kayıtsız kalmayan, duyarlı, rasyonel ve yenilikçi düşünceyi birer yetiye dönüştürecekleri fikrinin sadece bir varsayım olduğu ortaya konmuş, öğrencilerin yaş aralığı, birey-toplum ilişkileri, toplum içinde eğitim-öğrenim hayatını etkileyen faktörler göz önünde tutulduğunda istenen yetkinliklerin kazandırılması için ancak hayal gücünü geliştiren ve yüksek düzeyde zihinsel katılımı gerektiren bir programa ihtiyaç olduğu sonucuna varılarak, bu çerçevede rol model almaya dayalı örnek bir ders materyalı sunulmuştur. Technology and Design Course is considered as a course that mediates between mental activities and social and practical activities on the basis of technology-design relationship. Technology and Design Course aims to improve students' knowledge and skills in the field of design and includes content and gains. In this study, firstly, the relationship between technology and design is evaluated and then the historical development of technology and design education is examined. Secondly, Technology and Design Course Curriculum within the education system of USA, UK, France, Germany, Finland, Netherlands, Ireland, Spain, Japan, Australia is discussed in order to reach a conclusion about technology and design course programs in developed countries, then Technology and Design Course Curriculum in Turkey is evaluated in comparison with the program in that country. Finally, after the repetition of the knowledge acquired during the technology and design education process, the idea that they would turn creative, rational and innovative thinking into a talent that is not indifferent to the society in which they live is only a hypothesis when the age range of the students, individual-community relations, factors affecting the education-learning life in the society are taken into consideration, a program that develops the imagination and requires high level of mental participation is needed to gain the required competences in this context, a sample course material based on role modeling is presented.
Collections