Gerilla pazarlama uygulamalarının hofstede kültür yaklaşımları açısından yorumlanması ve global kültürün oluşturulmasına yönelik içerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir toplumu, bir başka toplumdan ayıran en önemli özelliği kendisine has bir kültüre sahip olmasında yatmaktadır. Fakat dünya geliştikçe beraberinde toplumlarda kültürleşmenin etkisiyle tamamen olmasa da bazı noktalarda birbirlerine benzer özellikler göstermeye başlamakta ve globalleşme kavramını karşımıza çıkarmaktadır. Gelişen ve değişen dünya şartları karşısında yetersiz kalmaya başlayan geleneksel pazarlama, yerini yeni fikirlere, yaratıcı düşüncelere sahip olan işletmelerin varlığının artmasıyla modern pazarlamaya, bilhassa da gerilla pazarlamaya bırakmıştır.Araştırmanın amacı; bilinen bir gazlı içecek şirketinin `mutluluk` misyonunu benimseyerek, farklı ülkeler ve buna bağlı olarak farklı toplumlarda gerçekleştirmiş olduğu gerilla pazarlama uygulamalarıyla, toplumları kendi misyonu dahilinde oluşturduğu global kültüre nasıl adapte edebildiğini açıklamaya çalışmak oluşturmaktadır.Araştırmanın sonuçları göstermiştir ki; farklı ülkelerde gerçekleştirilmiş olan gerilla pazarlama uygulamaları vasıtasıyla eyleme geçirilen insanlar, cesaretleri sonucunda şirket tarafından ödüllendirilmekte, böylece kazanımın anında gerçekleşmesi LTO boyutunu aşağı çekerek toplumu kısa dönem oryantasyona sahip bir hale dönüştürmektedir. Sürprizlerle ödüllendirilerek şaşırtılan bireylerse, mutlu olmakta ve böylece mutluluğu temsil eden IND boyutu yukarı çekilerek şirketin ulaşmak istediği global misyonu uluslararası boyutta bir kültüre dönüştürmektedir.Anahtar Kelimeler: Kültür, Hofstede Kültür Soğanı, Hofstede Kültür Boyutları, Global Kültür, Gerilla Pazarlama The most important feature that distinguishes a society from another society lies in its own culture. However, as the world developes, at the same time with the effect of the culturalization the societies have begun to change and started to show common features at some points which we can know it as globalisation. Traditional marketing, which has become insufficient in the face of developing and changing world conditions, has been replaced by modern marketing, especially guerrilla marketing, with the increasing presence of new ideas and creative ideas.Purpose of the research is; a well known beverage brand which is having a `happiness` mission is making some guerrilla marketing applications in different countries and also different societies to change them into the global culture that the brand created with its own mission. So this research is trying to figured how this brand able to succeed about it.The result of this research showed; the guerrilla marketing applications made by the brand for different countries started with an act. After the act, people get some surprise gifts from the brand beacuse of their brave behaviours. And it help to lower the LTO dimension. In the end, people who take the gifts started to feel happy and it turns the IND dimension upper, So the brand achieves the `happiness` goal like that and creates a global culture for all over the world.Keywords: Culture, Hofstede Cultural Onion, Hofstede Cultural Dimensions, Global Culture, Guerrilla Marketing
Collections