Yatılı bölge okullarında öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları ile akademik başarı motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı yatılı bölge ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları ile akademik başarı motivasyonları arasındaki ilişkiyi ölçmektir.Çalışmaya 2018-2019 eğitim öğretim yılında Yatılı Bölge Ortaokullarında öğrenim gören 233 bayan 189 erkek olmak üzere toplam 422 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcılara, Güçlü ve Güllü tarafından 2009 yılında Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği ve Vallerand ve arkadaşları (1989) tarafından geliştirilen Akademik Motivasyon Ölçeği kullanılarak veriler elde edilmiştir. Bu veriler IBM SPSS 24.0 programı kullanılarak normallik dağılımlarında çarpıklık ve basıklık değerleri (E. Jondeau, M. Rockinger (2003) Conditional volatility, skewnees, and kurtosis: exitence, persistence and comovements, Journal of Economic Dynamics & Control, 27, 1699-1737) +3 -3 aralığında olduğu için parametrik testlerden independent t test ve one way anova kullanılmıştır.Sonuç olarak bayan öğrencilerin erkek öğrencilere göre Beden Eğitimi Dersine karşı tutumları, erkek öğrencilerin ise bayan öğrencilere göre Akademik Motivasyonları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Tutum, Akademik Motivasyon The aim of this study is to evaluate the relationship between attitudes towards physical education course and motivation of academic achievement of the students who attend boarding secondary schools.A total of 422 students, 233 female, and 189 male, who study in central regional boarding and GAYDA regional boarding secondary school have participated in the study voluntarily. The data were obtained by using the Attitude Scale of Physical Education Course in 2009 by Güçlü and Güllü and the Academic Motivation Scale developed by Vallerand et al. (1989) to the participants.Using the IBM SPSS 24.0 software, parametric tests independent t-test and one-way ANOVA have been applied to the data since normality distributions had skewness and kurtosis values(E. Jondeau, M. Rockinger (2003) Conditional volatility, skewnees, and kurtosis: exitence, persistence and comovements, Journal of Economic Dynamics & Control, 27, 1699-1737) in the range of +3 -3. As a conclusion, there is a statistically significant difference between female students' attitudes towards Physical Education Course compared to male students' attitudes towards Physical Education Course and academic motivations of male studentscompared to the academic motivations of female students.Keywords: Pyhysical Education,Attidues,Academic Motivation
Collections