Sloganın marka bilinirliğine etkisi: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi`nde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değişen teknolojik gelişmeler sayesinde birçok fırsatlar yakalanırken gelişen rekabet ortamına da uyum zorlaşabilmektedir. Rekabet koşullarındaki artış sebebiyle ürünler ve hizmetler birbirine benzeşmektedir. Tüketicilerin ürünlere daha hızlı ve kolay ulaşması için markalaşmak önemlidir. Sloganlar sayesinde markalaşma önemli bir ivme kazanır. Sloganlar markayı üreten firma için müşteri kitlesi oluşturma ve geliştirme imkânı sunmaktadır. Ayrıca, marka bilinirliğine de etki yaptığından tüketicinin satın almasını yönlendirmektedir. Bu çalışmanın amacı, sloganlarda bulunması gereken özelliklerin neler olduğunu ve sloganların marka bilinirliği üzerinde etkili olup olmadığını ortaya çıkarmaya çalışmaktır. Bu amaca bağlı olarak sloganların marka bilinirliği üzerine önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Markanın tanımı, gelişimi ve ilerleyişi hakkında konulara değinilmiştir. Yüz yüze yapılan anket sonucu kullanıcıların markalar üzerinde bilinirliği analiz edilmeye çalışılmış, sloganların marka bilinirliğini artırmada önemli pay sahibi olduğu vurgulanmıştır. Thanks to changing technological developments, many opportunities are captured and adaptation to the developing competitive environment may become difficult. Due to the increase in competition conditions, products and services are similar. Branding is important for consumers to reach products faster and easier. With the slogans, branding gains an important momentum. The slogans provide the opportunity to create and develop a customer base for the company that produces the brand. It also influences brand awareness and directs the purchase of the consumer. The aim of this study is to find out what features should be included in slogans and whether slogans affect brand awareness. Depending on this purpose, the importance of slogans on brand awareness was tried to be emphasized. Topics have been addressed about the definition, development and progress of the brand. As a result of face-to-face survey, users' awareness on brands was analyzed and it was emphasized that slogans had an important role in increasing brand awareness.
Collections