Başkent Üniversitesi Kolej Ayşe Abla Okullarında ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerine verilen beslenme eğitiminin etkinliğinin saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Beslenme sağlığı etkileyen çevresel etmenlerin başında yer almaktadır. Beslenme her yaştaki birey için önemlidir; özellikle yeterli ve dengeli beslenme çocuklar için gereklidir. Yeterli ve dengeli beslenme davranışları toplumda ancak eğitim aracılıyla sağlanabilir. Bu çalışmada; beslenme eğitimi ile öğrencilerin beslenme bilgi düzeylerinde artış olması ve ileri dönemde de bu bilgilerin davranışa dönüşmesi amaçlanmıştır. Başkent Üniversitesi Kolej Ayşe Abla İlköğretim okulunda okuyan üçüncü sınıf öğrencileriyle haftada bir kez görüşülerek dört haftalık beslenme eğitim programı planlanmıştır. Üçüncü sınıfta okuyan 76 öğrenci iki gruba ayrılarak çalışmaya dahil edilmiş, bir gruba (33 öğrenci) klasik eğitim yöntemiyle beslenme eğitimi verilmiş; diğer gruba (43 öğrenci) karma eğitim yöntemi uygulanmıştır. Öğrencilerin boy uzunluğu ve vücut ağırlığı ölçümleri yapılmış, beden kütle indeksleri hesaplanmıştır. Velilere öğrencilerin beslenme alışkanlıklarını saptamak üzere üç günlük besin tüketim kaydını içeren veli anketleri gönderilmiştir. Öğrencilere eğitim öncesi ve sonrası bilgi düzeyi belirlemeye yönelik test uygulanmıştır. Çalışma sonunda karma eğitim yöntemi uygulanarak beslenme eğitimi verilen gruptaki beslenme bilgi düzeyindeki artış; klasik eğitim yöntemi uygulanan gruptakinden önemli düzeyde yüksek bulunmuştur (p ? 0.05). Okul sağlığı çalışmaları kapsamında beslenme eğitimine yönelik daha fazla ağırlık verilmesi, eğitimde kullanılan yöntemlerin çeşitlendirilmesi öğrencilerin yeterli ve dengeli beslenme bilgilerini öğrenmeleri açısından önemlidir. Nutrition is one of the enviromental factors that affects health. Nutrition is important in every age, but especially equally and balanced nutrition is important for children. In community, equally and balanced nutrition habits only can formed by education. In thıs study, the purpose is to increase the nutrition knowledge of children by nutrition education and to convert these knowledge to future nutrition habits. Başkent University Kolej Ayşe Abla Primary school third grade students were visited once a week for nutrition education lessons for four weeks. 76 students who are in third grade were divided into two groups. The classical education method is used in first group (33 students); in second group (43 students) mixed education method is used. Students height, weight measurements were done and body mass index were calculated. İn order to detect the nutrition habits of students, questionnaires which include 3 days food record of children were sent to parents. Students complete the same test before and after the education. At the end of the study; the increase of nutrition knowledge of second group (mixed education method group) is significantly higher than the first group (classical education group) (p ? 0.05). In the coverage of school health studies, the more emphasis on nutrition education and the variation of the methods used in educations are important for students to learn equally and balanced nutrition.
Collections