Uluslararası ticarette işletmelerin lojistik sorunları: Konya imalat sektöründeki işletmelere yönelik ampirik bir çalışma ve model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşen dünyada, ticaretin de uluslararası hale dönüşmesi ile önemi giderek artan lojistik faaliyetler, ticari maliyetleri etkilemekle birlikte işletmelerin rekabet gücünün arttırılması noktasında büyük bir öneme sahiptir. Özellikle, Türkiye ekonomisinin 2023 vizyonu çerçevesinde dünyanın en büyük ilk 10 ekonomi arasında bulunarak ihracatı 500 milyar dolar seviyesine ulaştırılmasının hedeflendiği göz önüne alındığında, lojistik fevkalade önem arz etmektedir. Bu bağlamda, işletmelerin lojistik sorunlarının belirlenmesi ve çözüme kavuşturulması, hedeflerin tutturulmasının yanı sıra dünyada söz sahibi olmanın da önünü açacaktır. Bu çalışmada, nicel verilere dayalı kitle tarama modeliyle örneklem toplanmış ve bu örneklem verileri üzerinden lojistik firmalarının verdikleri hizmetlerin kaliteleriyle imalat yapan firmaların karşılaştığı sorunlarla alakalı bağlantılar ortaya çıkarılmıştır. Araştırmaya Konya ilinde imalat yapan firmalardan rastgele seçilmiş 104 denek katılmıştır. Analizlerle ortalama karşılaştırma yöntemlerinden Anova ve tek ve çift yönlü t testleri kullanılmıştır. Lojistik firmalarının hizmet kaliteleriyle imalat yapan firmaların iç ve dış çevresinde, yurt içi ve yurt dışı operasyonlarında karşılaştığı sorunlar karşılaştırılmış ve aralarındaki ilişkiler gösterilmiştir. Logistic activities which is increasingly important by the internationalization of trade in the globalizing world, while affecting commercial activities also have great importance in enhancement of competitiveness of enterprises. Especially considering the Turkish economy target which is aimed to be included within largest 10 economies of world within the frame of 2023 vision by increasing export to 500 billion dollars, logistics is extremely important. In this context, determining logistic problems of companies and solving the problems will enable to have a voice besides reaching the targets. Mass screening model sample depending on quantitative data was collected in this research and connections about the problems of manufacturing companies and qualities of logistic company services were revealed. Randomly selected 104 subjects from the manufacturing companies of Konya province participated the study. Anova, one-way and two-way t-tests were used as the means of comparison in analyses. Problems of service qualities of logistic companies within the frame of inside and outside and encountered in domestic and abroad operations were compared, and the relations between them are shown.
Collections