Girişimcilik ve kız öğrencilerde girişimcilik eğilimi: Bir vakıf üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ekonomik kalkınma, teknolojik ve sosyal gelişmelerin sonucu olarak girişimciliğin önemi artmıştır. Fırsatları gören ve değerlendiren, risk almaktan çekinmeyen ve sorumluluk sahibi olan, kendi işini yapan her birey girişimci olarak adlandırılmaktadır. Girişimcilik riskli bir olgu olmasının yanında toplumsal ve bireysel refahın artmasında, yaşam standartlarının yükselmesinde önemli güç olarak görülmektedir. Girişimciler ekonomiyi canlandırarak, yaşadıkları topluma fayda sağlar ve ekonomik gelişmede rol oynarlar. Girişimciler geleceği öngörerek büyümeyi, kar elde etmeyi, yeniliği ve başarıyı hedeflerler.Girişimciliğin ön plana çıkmasıyla birlikte girişimcilik eğilimi ve eğitimi de önem kazanmıştır. Bireyin ailesi, çevresi, kişisel özellikleri, eğitimi, yaşadığı toplum gibi birçok faktör girişimcilik eğilimini etkilemektedir. Girişimcinin desteklenmesi ya da baskılanması eğilim derecesini etkileyebilmektedir. Özellikle cinsiyetçiliğin baskın olduğu toplumlarda bu etki negatif yönde daha fazla hissedilmektedir. Kadınların çalışma hayatında daha çok yer alması ve her alanda kendini göstermesi istihdam açısından önem taşımaktadır. Eğitimli, aktif, başarıyı hedefleyen kadınlar toplumun geleceğinin şekillenmesinde önemli rol oynar. Bu çalışmanın amacı, kız öğrencilerin girişimcilik eğiliminin ölçülmesidir. Vakıf üniversitesinde eğitim gören kız öğrencilere eğilimlerini ölçmeye yönelik bir anket çalışması uygulanmıştır. Çalışmanın teorik bölümünde varsayılan davranış kontrolü, kişisel norm ve davranışa yönelik tutum irdelenerek eğilimi etkileyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma verilerinin istatistiksel analizi SPSS 22. paket programında yapılmıştır. Kategorik ölçümler sayı ve yüzde olarak, sayısal ölçümlerde ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Araştırma verileri ile Kolmogorov-Smirnov testi ve Shapiro-Wilk ile Skewness ve Kurtosis testi ile normal dağılım göstermediği saptanmıştır. Normal dağılıma uymayan verilerin analizinde non-parametrik testler kullanılmıştır. İkili gruplar arasında sayısal ölçümlerin karşılaştırılmasında Mann-Whitney u testi, ikiden fazla grubun sayısal ölçümlerinin genel karşılaştırılmasında ise Kruskal-Wallis testi, aralarındaki ilişki derecesinin belirlenmesi için Spearman's Korelasyon Testi ve birbirileri üzerinde bulunan etkinin test edilebilmesi için ise Regresyon analizi kullanılmıştır. Bu bağlamda 445 katılımcı ile yüz yüze görüşme yapılarak veriler elde edilmiştir. Araştırma sonucunda kız öğrencilerin girişimcilik eğilimine sahip oldukları saptanmıştır. Davranışa Yönelik Tutum, Varsayılan Davranış Kontrolü ve Kişisel Norm ölçeklerinin birbirlerine pozitif yönde etki ettiği de ayrıca ortaya çıkmıştır. The importance of entrepreneurship has increased as a result of economic development, technological and social developments. Every individual who sees and evaluates opportunities, who does not hesitate to take risks and who is responsible and who does their own business is called an entrepreneur. In addition to being a risky phenomenon, entrepreneurship is seen as an important force in increasing social and individual welfare and increasing living standards. Entrepreneurs can stimulate the economy, benefit the community they live in, and play a role in economic development. Entrepreneurs aim for growth, profit, innovation and success by anticipating the future.With the prominence of entrepreneurship, entrepreneurship tendency and education have also gained importance. Many factors such as family, environment, personal characteristics, education, and the society they live in affect the tendency of entrepreneurship. Supporting or suppressing the entrepreneur can affect the degree of tendency. Especially in societies where sexism is dominant, this effect is felt more negatively.It is important for women to be more involved in working life and to show itself in every field in terms of employment. Educated, active and successful women play an important role in shaping the future of society.The aim of this study is to measure the entrepreneurial tendency of female students. A survey was conducted to measure the tendency of female students studying at the foundation university. In the theoretical part of the study, the assumed behavior control, personal norm and attitude towards behavior were examined and the factors affecting the tendency were determined. Statistical analysis of the research data was performed in SPSS 22nd package program. Categorical measurements were used as number and percentage, and average and standard deviation were used for numerical measurements. According to the research data, it was found that it did not show normal distribution by Kolmogorov-Smirnov test, Shapiro-Wilk test and Skewness and Kurtosis test.Non-parametric tests were used for the analysis of data that did not conform to normal distribution. Mann-Whitney u test was used for comparison of numerical measurements between two groups, Kruskal-Wallis test was used for general comparison of numerical measurements of more than two groups, Spearman's Correlation Test was used to determine the degree of relationship between them, and Regression analysis was used to test the effect on each other. In this context, face to face interviews were conducted with 445 participants. As a result of the research, it was determined that female students had entrepreneurial tendency. It was also revealed that Attitude to Behavior, Assumed Behavior Control and Personal Norm scales had positive effects on each other.
Collections