İhracat performansını etkileyen işletme içi faktörler: Konya`da imalat sanayii üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde küreselleşmeninde etkisiyle ülkeler arası ihracat işlemleri işletmeler ve ülkeler için önemli bir noktaya gelmiş ve karlılık oranlarını olumlu yönde etkilemeye başlamıştır. Ancak uluslararası rekabet koşullarının zorluğu ihracat yapan işletmelerin yaşamlarını devam ettirebilmelerini zorlaştırmaktadır. İhracatçı firmalar bu durumla başa çıkabilmek için diğer ülke pazarlarındaki fırsatları değerlendirme yoluna gitmekte ve kendilerini daha rekabetçi koşullarda çalışabilmek için gelişrmek durumundadırlar. İhracat performansı, işletmelerin giriş yaptığı pazarın dinamikleri kadar işletme içi dinamiklerine de bağlı olarak değişmektedir. Bu bağlamda işletmelerin ihracat performanslarını arttıran etkenleri belirlemek önemli bir husus olmaktadır.Bu kapsamda hazırlanan çalışmada, firma çalışanlarının bilgi ve deneyiminin, firmanın ihracat deneyiminin, ihracat pazar bilgisi ve ihracat bağlılığının, pazarlama planlama yetenekleri ve ihracat performansı üzerindeki etkileri ile pazarlama planlama yetenekleri ve ihracat performansı arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda, firma çalışanlarının bilgi ve deneyimi, firmanın ihracat deneyimi, ihracat pazar bilgisi ve ihracat bağlılığının pazarlama planlama yetenekleri ve ihracat performansının, ayrıca ihracat pazarlama planlama yeteneği ile de ihracat performansının pozitif ilişki içinde olduğu tespit edilmiştir. Nowadays, with the effect of globalization, export transactions between countries have reached an important point for enterprises and countries and have started to affect profitability rates positively. However, the difficulty of international competition conditions makes it difficult for export enterprises to survive. In order to cope with this situation, exporters need to take advantage of opportunities in other countries' markets and develop themselves to work in more competitive conditions. Export performance varies depending on the dynamics of the market in which enterprises enter. In this context, it is important to determine the factors that increase the export performance of enterprises..In this study, it is aimed to examine the effects of the knowledge and experience of the employees of the company, the export experience of the company, the knowledge of the export market and the loyalty of the company on marketing planning capabilities and export performance, and the relationships between marketing planning capabilities and export performance. As a result of the research, the knowledge and experience of the employees of the company, the export experience of the company, the knowledge of export market and marketing planning capabilities of export, in addition, it has been found that marketing planning ability and export performance are positively related.
Collections