Değişen yaşam döngüsünde tüketim odaklı tasarlanan markalaşan lüks konutlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Barınma ihtiyacı ile insanlar her dönem farklı biçimlerde ve yöntemlerle bir şekilde konut üretimini gerçekleştirmişlerdir. 1980'li yıllardan sonra küreselleşmenin ekonomiye ve modern yaşam şekillerinin de konuta yansıması birçok oluşumu beraberinde getirmiştir. Konut, barınma ihtiyacı esas olmak üzere yaşam tarzının ve standardının somut bir temsilidir. Günümüz tüketim anlayışı ile farklı anlamlar yüklenen konut, üretim ve pazarlanmasında yeni anlayışlar kazanarak dönüşmüştür. Bu dönüşümün paralelinde değişen yaşam döngüsü ve sosyo-ekonomik toplum yapısında özellikle üst ve orta gelir grubunun yeni ve lüks yaşam tarzı talebiyle gelişen kapalı lüks konut siteleri oluşmuştur. Üretilen kapalı konut siteleri ile sunulan yaşamların mekânlara yansıyan anlamları konut alıcısının kullanıcı konumuna geçmesiyle anlamlanarak mekânların dili lüks algısıyla fonksiyonellik arasındaki etkileşimin ifadesi olmaktadır. Böylelikle hem konut alıcısı hem de konut üreticisi firmalar bilinçlenerek nitelik unsurunu lüks konut üretimlerinde ilk kriter olarak esas almaktadırlar. Konut sektöründe bu değişim ve kentsel bölge rekabetinde belirleyici devlet politikaları ve planlamaları ile kapalı lüks konut sitelerinin tüm fonksiyonlarını içeren ve nitelik olgusu eklenerek yerini kavram olarak markalı konuta bırakan bir sektör anlayışı gelişmiştir. Yapı sektöründe oluşan markalı konutun gelişmesiyle, kentsel bölge rekabeti sonucu konut sektöründeki firmaların rekabeti ve markalaşması eğilimi artmıştır. Firmalar markalaşma stratejileri ile oluşturdukları güven ile kalite garantisi sunarak üretim ve pazarlanma çalışmalarının bir bütün olarak gelişmesinde öncü olmuştur. Böylece günümüz konut piyasasında belirleyici olan markalı konutlar ve markalaşan konut firmaları, tüketim alışkanlıklarının gündelik hayatta oluşturduğu değişim ile konutların sunduğu imkânların çeşitlenmesini sağlamıştır. Böylece markalaşan konutlar ve firmaları, lüks ve nitelik kavramının ön planda tutulduğu yaşam alanları vaad eden konut projeleri ile gündeme gelmektedirler. Bu doğrultuda, çalışma boyunca tüketimin de etkisiyle, değişen yaşam tarzlarına göre sunulan konut üretimi markalı lüks konutların insanların yaşam kalitelerini artıracak düzeyde imkânlar sunmaları ve yatırım odaklı kar oranlarının yüksek olması nedeniyle tercih ediliyor olmaları tespit edilmiştir. Tez çalışması kapsamında öncelikle günümüz konut yapısının, hem birey hem de üretimini ve pazarlamasını yapan firmalar için nasıl algılandığı, talep edildiği ve sunulduğu üzerinde durulmuş, ortaya çıkan konu başlıkları ve kavramlar incelenerek açıklanmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda yapılan incelemeler sonucu yaşam alanı kavramı ile sunulduğu sonucu ortaya çıkan markalı konutun, sunduğu sosyal ve mekânsal kimlik ile tüketim ölçeğinde kentsel çevrede oluşturduğu algı ve kentsel bölge kavramı ile olan ilişkisi irdelenmiştir. Aynı zamanda kentsel bölge rekabeti ile gelişen bölgelerde yükselen markalı konutlar ve konut sektöründe markalaşmanın önemi incelenmiştir. Tez kapsamında Konya-Meram bölgesindeki markalı konut kapsamına alınan örnekler belirlenen analizler ve mülakat çalışması ile araştırılarak günümüz konut yapısı ve konut sektöründeki durum tespit edilmiştir. At all times in need of sheltering human. Being have produced dwelling in different ways and with alternative methods. After 1980s reflections of globalization on economy and modern ways of living on housing have brought a lot of concepts with their wake. Housing is a concrete symbol of mostly the need of sheltering and life style and standard. Housing which has been attributed different meanings in today's world of consumption has changed in to different forms in the processes of production and marketing. In the changing life cycle and socio-economic structure of the society in parallel to this transformation, enclosed luxury housing has been developed to cater for the demand for a luxury life of middle-class and high-income group. These luxury building complexes have become a combination of luxury and functionality as the owners of the apartments have started to use them. Both the producers and purchasers have started to attach importance to quality. This transformation in the business of housing and government policies and plans for urbanization have given rise to a new business sector of branded housing. As a result, the firms in the sector get in to more competition and develop brand names. These firms develop new strategies to guarantee quality and gain trust. In fact, they feel the need to provide the purchasers with apartments of high quality and with a lot of facilities. These firms come to the front with their promises for higher quality and luxury housing projects. In the research it has been detected that these luxury apartments contribute to the quality of the purchasers life styles and they are preferred as their profit rates are high for the investors. In the thesis how today's housing is perceived, demanded and presented by individuals and firms is studied in detail and the headings and concepts are explained. The relationship between the social and locational identity of branded housing which is presented under the name of living spaces and it perception in the scale of consumption in the urban neighborhood are studied. Furthermore, the importance of branding in the sector of housing is analyzed. In the thesis, some samples of branded apartments in the region of Meram in Konya have been studied and analyzed to detect the situation in today's business of housing.
Collections