Konya`daki Franchısıng Sistemi ile işletilen kafelerin sistem ve mimari ilişkiler yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda işletmecilerin restoran-kafe sektörüne yatırım yaparak, kimisi kendi bağımsız işletmesini kurarken kimisi zincir işletmelerin şubesini almaktadır. Markalaşmış, belirli bir standarda ve hizmete sahip kafelerin daha fazla yerde şube açması ile insanların kafelere olan olumsuz bakış açıları değişmeye başlamış olup kafe kültüründe gelişmeler fark edilir seviyeye ulaşmıştır. `Konya'daki Franchising Sistemi ile İşletilen Kafelerin Sistem ve Mimari İlişkiler Yönünden İncelenmesi` konulu bu tez çalışmasında franchise vererek zincir işletmeler oluşturan, kurum kimliği olan kafe zincirlerinin Konya şubeleri, bu işletme sisteminin içeriği, şartları altında mimari yönünden ele alınmıştır. Bu çalışmada Konya'nın Meram ilçesinde bulunan zincir kafeler alan çalışması için seçilmiş olup, bu kafelerin fotoğrafları çekilerek, işletme sahipleri ve müşterilerle yüz yüze görüşmeler yapılarak gerekli araştırmalar yapılmıştır. Kafelerin mimarisi incelenerek kafe tasarımına ve franchise şartlarına uygun olup olmadığının değerlendirilmesi, olumlu ve olumsuz yönlerinin tespit edilmesi hedeflenmiştir. Çalışmanın amacının, kapsamının, öneminin, yönteminin verildiği giriş bölümünden sonra ikinci bölümde, franchise vererek şubeleşen zincir kafelerden örnek olarak seçilen kafeler üzerine olduğu için öncelikle franchise sistemi, özellikleri, çeşitleri, sözleşmesi anlatılmıştır. Üçüncü bölümde kafelerin temelinin dayandığı kahvenin geçmişten günümüze uzanışı ve kahve kültürü, kahvehaneler ve tarihsel gelişimi görsellerle desteklenerek anlatılmıştır. Kahvehanelerden kafelere geçilmesi, kafelerde tasarım kriterleri, mobilya ve malzeme seçimleri, renk tercihleri ve renklerin psikolojik etkileri gibi hususlar ele alınmıştır. Dördüncü bölümde Konya'da franchise sistemi ile işletilen kafelerden seçilen mekânlar çizimleri ve fotoğraflarıyla incelenmiştir. Beşinci bölümde, incelenen kafelerle ilgili genel değerlendirmeler yapılarak ulaşılan sonuçlar verilmiştir.Anahtar kelimeler: Franchise, Kahve, Kahve Kültürü, Kafe, Kahve Evi In recent years the entrepreneurs are investing in restaurant-coffee sector some of which are establishing their own company while others are being a member of chain stores. As the number of branded stores having good quality operational standards have increased, the society's negative perception against coffee shops started to change in positive way and as a result the improvements in coffee culture have become noticeable. In this study named as `Investigation of Franchise Coffee Shop in Konya for Their Systematic and Architectural Connection`, the Konya branches of franchise coffee chain stores have been investigated architecturally considering the conditions and limitations of this system. In this study, the chain coffee stores in Meram region of Konya were selected for field study. During the field study, photographs of these coffees were taken and interviews were done both with customers and shop owners. It was aimed to investigate the architectural details to determine whether these places were suitable for coffee design and for franchise operational conditions. After the introduction where the context and aim of the study were described, the details of franchising system were discussed in the second section. In the third section, the history of coffee and coffee shops and their historical evolution was described which was also supported by visuals. The transition from simple coffee shops to modern ones, the design criteria for coffee shops, the color preferences and their psychological effects were also discussed in this part. In the fourth section, chain coffee stores (franchise) in Konya were investigated for their drawings and photographs. The fifth section contains general assessments made for the investigated coffee shops and related conclusions.Keywords: Franchise, Coffee, Coffee Culture, Coffee Shop
Collections