Öngerilmeli boşluklu döşeme elemanlarında yinelenen tekil yükler ve kalıcı şekil değiştirmelerin yığılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BOLUM 1 GİRİŞ îşletme yükleri altında çatlak oluşumunu engellemek veya en aza indirmek ve sehimleri kontrol altında tutmak mümkün olabildiği için, öngerme kullanılmaya başlanıldığından bu yana daha narin yapılar üretilmektedir. Örneğin, öngerme verilmiş, bir doğrultuda çalışan döşeme elemanının derinlik/açıklık oranı 1/45 iken, öngermesiz, bir doğrultuda çalışan döşeme elemanında bu oran 1/28 kadardır. Buradan da anlaşılacağı gibi öngerme kullanılarak %60 oranında daha narin elemanlar üretilebilir. Buna ek olarak, belirli bir açıklık için, öngerilmeli döşeme elemanında kullanılan beton miktarı, öngermesiz döşeme elemanında kullanılan beton miktarının 2/3'ü kadardır, [1]. Öngerilmeli döşeme elemanlarını kullanmak suretiyle, betondan %33 oranında fayda sağlanabileceği görülmektedir. Günümüzde, dünyada ve ülkemizde öngermeli boşluklu döşeme elemanlarının kullanım alanları ve miktarları giderek artmaktadır. Uygulama alanları, yayılı statik yükler etkisindeki sistemlerden, tekil, çizgisel ve yinelenen yüklere doğru genişlemektedir. Uygulamada yinelenen yüklere maruz kalan sistemlerdeki öngerilmeli elemanlara örnek olarak, öngerilmeli köprü kirişleri, karyağışının etkili olduğu bölgelerdeki öngerilmeli çatı plakları, öngerilmeli su tankları, çok katlı otoparkların öngerilmeli döşeme plakları, öngerilmeli mesken ve ofis döşeme plakları sayılabilir. Yinelenen tekil yüklere maruz bırakılan öngerilmeli boşluklu döşeme elemanlarının davranışlarım daha iyi tanımak amacıyla İTÜ İnşaat Fakültesi YAPI ve DEPREM MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI'nda kuramsal ve deneysel bir çalışma başlatılmıştır. Deneysel çalışma, yaklaşık üç yıl önceki üretimden gelişigüzel seçilmiş 12 adet numuneyi içermektedir. Deneylerde şimdiye kadar izlenen genel yol; öncelikle tek yönlü monoton artan yükler etkisindeki sistem davranışım belirlemek Considerable amount of effort has been paid to explain the experimentally obtained P- 5 curves by theoretical works. Different stress-strain curves have been proposed first to reflect the affective parameters into the theoretical work. Then the corresponding moment-curvature diagrams have been obtained by means of the computer program called MKAPA which has been developed during the course of this work. Another computer program, PDELTA, has been developed to calculate the displacements taking into account the material nonlinearities. For this purpose slab elements have been divided to segments on which the moment could be accepted constant and the rigidity of the segment can be picked up from the associated moment-curvature diagrams obtained previously by the program. All the features of the algorithm followed up in these computer programs are given in the text and a representative P-8 diagram which contain both the experimental and theoretical outputs for a particular specimens is taking place in Figure 5. 0 2 0.1 0.6 0.8 1 VERTICALDISPLACEMENT OFMtD POINT (m) 1.2 SPECIMEN 11 t=20cm. 0.1 0.2 0.3 04 VERTICALDISPLACEMENT OFMID POINT (m) Figure 5 Load-displacement curves of specimens with thickness of 15 and 20 cm., respectively xxBOLUM 1 GİRİŞ îşletme yükleri altında çatlak oluşumunu engellemek veya en aza indirmek ve sehimleri kontrol altında tutmak mümkün olabildiği için, öngerme kullanılmaya başlanıldığından bu yana daha narin yapılar üretilmektedir. Örneğin, öngerme verilmiş, bir doğrultuda çalışan döşeme elemanının derinlik/açıklık oranı 1/45 iken, öngermesiz, bir doğrultuda çalışan döşeme elemanında bu oran 1/28 kadardır. Buradan da anlaşılacağı gibi öngerme kullanılarak %60 oranında daha narin elemanlar üretilebilir. Buna ek olarak, belirli bir açıklık için, öngerilmeli döşeme elemanında kullanılan beton miktarı, öngermesiz döşeme elemanında kullanılan beton miktarının 2/3'ü kadardır, [1]. Öngerilmeli döşeme elemanlarını kullanmak suretiyle, betondan %33 oranında fayda sağlanabileceği görülmektedir. Günümüzde, dünyada ve ülkemizde öngermeli boşluklu döşeme elemanlarının kullanım alanları ve miktarları giderek artmaktadır. Uygulama alanları, yayılı statik yükler etkisindeki sistemlerden, tekil, çizgisel ve yinelenen yüklere doğru genişlemektedir. Uygulamada yinelenen yüklere maruz kalan sistemlerdeki öngerilmeli elemanlara örnek olarak, öngerilmeli köprü kirişleri, karyağışının etkili olduğu bölgelerdeki öngerilmeli çatı plakları, öngerilmeli su tankları, çok katlı otoparkların öngerilmeli döşeme plakları, öngerilmeli mesken ve ofis döşeme plakları sayılabilir. Yinelenen tekil yüklere maruz bırakılan öngerilmeli boşluklu döşeme elemanlarının davranışlarım daha iyi tanımak amacıyla İTÜ İnşaat Fakültesi YAPI ve DEPREM MÜHENDİSLİ?İ LABORATUVARI'nda kuramsal ve deneysel bir çalışma başlatılmıştır. Deneysel çalışma, yaklaşık üç yıl önceki üretimden gelişigüzel seçilmiş 12 adet numuneyi içermektedir. Deneylerde şimdiye kadar izlenen genel yol; öncelikle tek yönlü monoton artan yükler etkisindeki sistem davranışım belirlemekConsiderable amount of effort has been paid to explain the experimentally obtained P- 5 curves by theoretical works. Different stress-strain curves have been proposed first to reflect the affective parameters into the theoretical work. Then the corresponding moment-curvature diagrams have been obtained by means of the computer program called MKAPA which has been developed during the course of this work. Another computer program, PDELTA, has been developed to calculate the displacements taking into account the material nonlinearities. For this purpose slab elements have been divided to segments on which the moment could be accepted constant and the rigidity of the segment can be picked up from the associated moment-curvature diagrams obtained previously by the program. All the features of the algorithm followed up in these computer programs are given in the text and a representative P-8 diagram which contain both the experimental and theoretical outputs for a particular specimens is taking place in Figure 5. 0 2 0.1 0.6 0.8 1 VERTICALDISPLACEMENT OFMtD POINT (m) 1.2 SPECIMEN 11 t=20cm. 0.1 0.2 0.3 04 VERTICALDISPLACEMENT OFMID POINT (m) Figure 5 Load-displacement curves of specimens with thickness of 15 and 20 cm., respectively xxBOLUM 1 GİRİŞ îşletme yükleri altında çatlak oluşumunu engellemek veya en aza indirmek ve sehimleri kontrol altında tutmak mümkün olabildiği için, öngerme kullanılmaya başlanıldığından bu yana daha narin yapılar üretilmektedir. Örneğin, öngerme verilmiş, bir doğrultuda çalışan döşeme elemanının derinlik/açıklık oranı 1/45 iken, öngermesiz, bir doğrultuda çalışan döşeme elemanında bu oran 1/28 kadardır. Buradan da anlaşılacağı gibi öngerme kullanılarak %60 oranında daha narin elemanlar üretilebilir. Buna ek olarak, belirli bir açıklık için, öngerilmeli döşeme elemanında kullanılan beton miktarı, öngermesiz döşeme elemanında kullanılan beton miktarının 2/3'ü kadardır, [1]. Öngerilmeli döşeme elemanlarını kullanmak suretiyle, betondan %33 oranında fayda sağlanabileceği görülmektedir. Günümüzde, dünyada ve ülkemizde öngermeli boşluklu döşeme elemanlarının kullanım alanları ve miktarları giderek artmaktadır. Uygulama alanları, yayılı statik yükler etkisindeki sistemlerden, tekil, çizgisel ve yinelenen yüklere doğru genişlemektedir. Uygulamada yinelenen yüklere maruz kalan sistemlerdeki öngerilmeli elemanlara örnek olarak, öngerilmeli köprü kirişleri, karyağışının etkili olduğu bölgelerdeki öngerilmeli çatı plakları, öngerilmeli su tankları, çok katlı otoparkların öngerilmeli döşeme plakları, öngerilmeli mesken ve ofis döşeme plakları sayılabilir. Yinelenen tekil yüklere maruz bırakılan öngerilmeli boşluklu döşeme elemanlarının davranışlarım daha iyi tanımak amacıyla İTÜ İnşaat Fakültesi YAPI ve DEPREM MÜHENDİSLİ?İ LABORATUVARI'nda kuramsal ve deneysel bir çalışma başlatılmıştır. Deneysel çalışma, yaklaşık üç yıl önceki üretimden gelişigüzel seçilmiş 12 adet numuneyi içermektedir. Deneylerde şimdiye kadar izlenen genel yol; öncelikle tek yönlü monoton artan yükler etkisindeki sistem davranışım belirlemekConsiderable amount of effort has been paid to explain the experimentally obtained P- 5 curves by theoretical works. Different stress-strain curves have been proposed first to reflect the affective parameters into the theoretical work. Then the corresponding moment-curvature diagrams have been obtained by means of the computer program called MKAPA which has been developed during the course of this work. Another computer program, PDELTA, has been developed to calculate the displacements taking into account the material nonlinearities. For this purpose slab elements have been divided to segments on which the moment could be accepted constant and the rigidity of the segment can be picked up from the associated moment-curvature diagrams obtained previously by the program. All the features of the algorithm followed up in these computer programs are given in the text and a representative P-8 diagram which contain both the experimental and theoretical outputs for a particular specimens is taking place in Figure 5. 0 2 0.1 0.6 0.8 1 VERTICALDISPLACEMENT OFMtD POINT (m) 1.2 SPECIMEN 11 t=20cm. 0.1 0.2 0.3 04 VERTICALDISPLACEMENT OFMID POINT (m) Figure 5 Load-displacement curves of specimens with thickness of 15 and 20 cm., respectively xxBOLUM 1 GİRİŞ îşletme yükleri altında çatlak oluşumunu engellemek veya en aza indirmek ve sehimleri kontrol altında tutmak mümkün olabildiği için, öngerme kullanılmaya başlanıldığından bu yana daha narin yapılar üretilmektedir. Örneğin, öngerme verilmiş, bir doğrultuda çalışan döşeme elemanının derinlik/açıklık oranı 1/45 iken, öngermesiz, bir doğrultuda çalışan döşeme elemanında bu oran 1/28 kadardır. Buradan da anlaşılacağı gibi öngerme kullanılarak %60 oranında daha narin elemanlar üretilebilir. Buna ek olarak, belirli bir açıklık için, öngerilmeli döşeme elemanında kullanılan beton miktarı, öngermesiz döşeme elemanında kullanılan beton miktarının 2/3'ü kadardır, [1]. Öngerilmeli döşeme elemanlarını kullanmak suretiyle, betondan %33 oranında fayda sağlanabileceği görülmektedir. Günümüzde, dünyada ve ülkemizde öngermeli boşluklu döşeme elemanlarının kullanım alanları ve miktarları giderek artmaktadır. Uygulama alanları, yayılı statik yükler etkisindeki sistemlerden, tekil, çizgisel ve yinelenen yüklere doğru genişlemektedir. Uygulamada yinelenen yüklere maruz kalan sistemlerdeki öngerilmeli elemanlara örnek olarak, öngerilmeli köprü kirişleri, karyağışının etkili olduğu bölgelerdeki öngerilmeli çatı plakları, öngerilmeli su tankları, çok katlı otoparkların öngerilmeli döşeme plakları, öngerilmeli mesken ve ofis döşeme plakları sayılabilir. Yinelenen tekil yüklere maruz bırakılan öngerilmeli boşluklu döşeme elemanlarının davranışlarım daha iyi tanımak amacıyla İTÜ İnşaat Fakültesi YAPI ve DEPREM MÜHENDİSLİ?İ LABORATUVARI'nda kuramsal ve deneysel bir çalışma başlatılmıştır. Deneysel çalışma, yaklaşık üç yıl önceki üretimden gelişigüzel seçilmiş 12 adet numuneyi içermektedir. Deneylerde şimdiye kadar izlenen genel yol; öncelikle tek yönlü monoton artan yükler etkisindeki sistem davranışım belirlemek
Collections