İlköğretim öğrenci velilerinin e-okul veli bilgilendirme sistemine ilişkin görüşler ve memnuniyet düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, resmi ve özel ilköğretim okullarında öğrencisi bulunan velilerin e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi'ne ilişkin görüşlerini ve memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla, velilerin e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi hakkındaki görüşlerini ve memnuniyet düzeylerini belirlemek için kişisel bilgi formu, görüşme formu, memnuniyet düzeyi belirleme anketi ve bilgisayar tutum ölçeği kullanılmıştır.Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kilis il merkezinde resmi ve özel ilköğretim okullarında öğrencisi bulunan 312 veli oluşturmaktadır. Sayısal verilerin analizinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi, t testi, frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda; velilerin, e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi'nin sayfa yapısı, server hızı, site içi elemanları ve sistemden elde edilen bilgilerin yeterliliğinden memnun oldukları; sisteme zamanında girilmesi önem arz eden bilgilerin zamanında girilmesi konusunda memnun olup olmadıkları hususunda kararsız oldukları; sistemin güvenliği ve sistem hakkında yetkililer tarafından verilen bilgiler konusunda memnun olmadıkları yönünde sonuçlar elde edilmiştir. Ayrıca veliler, e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi'ni gerekli ve yararlı bulduklarına; sistemin geliştirilmesi ve ortaya çıkan sorunların giderilmesine dair görüş belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi, Veli, Bilgisayar, İnternet The main purpose of this study was to determine the opinions and satisfaction levels of e-School Parent Information System taken from the student parents who have their students studying at public or private primary schools. With this purpose, the personal information form, interview form, and the computer attitude scale questionnaire were used to obtain the opinions and satisfaction levels about this system.This research is a descriptive study. The samples were consisted of 312 parents living in the center of Kilis province and having a student studying in public or private elementary schools. SPSS 17.0 package program was used for the data analysis. The one-way analysis of variance, t test, frequency, percentage and arithmetic means were calculated for recorded data. Qualitative data analysis, however, was done by its content.As a result of this study, the parents were satisfied with the page structure, the server speed, the elements within the site and the adequacy of the information obtained from this system. However, they were undecided regarding whether they were satisfied about the timing of important information entrance when it needed to be there. The parents were not satisfied by the information given by the authorities about the system and its safety. In addition, parents have found the e-School Parent Information System was necessary and useful tool, but they also agreed on the idea of the system needed to be improved in order to eliminate the current occurring problems.Keywords: e-School Parent Information System, Parent, Computer, Internet.
Collections