Topluma hizmet uygulamaları dersinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, topluma hizmet uygulamaları dersinin, paydaş görüşlerini esas alarak Kilis 7 Aralık Üniversitesi'nde değerlendirmesini yapmaktır. Bu ders Yükseköğretim Kurulu tarafından Eğitim Fakültelerinin programlarının güncellenmesi maksadıyla başlatılan çalışmalar kapsamında, 2006 yılından itibaren zorunlu ders haline getirilmiştir. Bu ders, öğretmen adaylarına toplumsal duyarlılık ve öğretmenlik mesleğinin duygusal boyutunu kazandırmayı amaçlamaktadır.Bu çalışma katılımcı/işbirlikçi değerlendirme modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Kilis 7 Aralık Üniversitesi'nde dersi alan programlardan toplam 200 öğretmen adayı, örneklemi ise anketin uygulandığı 100 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ayrıca 34 öğretmen adayı, 11 kurum/kuruluş yetkilisi ve 7 öğretim elemanı ile görüşmeler yapılmıştır. Bu çaışma yapılırken anket, görüşme ve gözlem veri toplama teknikleri kullanılmıştır. Anket verilerinin analizinde SPSS 17.0 istatistik programı kullanılmış, çözümlenen veriler, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, anova varyans analizinden yararlanılarak yorumlanmıştır.Bu çalışmada THU dersinde ortaya çıkan temel sorunlar şu şekilde tespit edilmiştir: Resmi yazışmalar, gerekli izinlerin geç alınması, plansızlık, proje için gerekli araç-gereçleri temin etmemek, ihtiyaç duyulan maddi kaynakların sağlanmaması, kurum/kuruluş yetkililerinin öğretmen adaylarına karşı olumsuz tavırları, danışman öğretim elemanlarının derse karşı yeterince ilgi göstermemesi ve ölçme değerlendirmeAraştırmanın sonucunda elde edilen tüm veriler ve paydaş görüşleri incelenerek değerlendirilmiş ve THU dersinin daha iyi işlenebilmesi için şu öneriler sunulmuştur: Danışman öğretim elemanlarının projenin yapıldığı kurum/kuruluşlara giderek oradaki çalışmalara öğretmen adaylarıyla birlikte daha fazla katılması, valilikte de bir THU koordinatörü belirlenmesi, danışman öğretim elemanı, öğretmen adayları ve ilgili kurum/kuruluş yetkilileri bir araya gelerek proje dönem çalışma planı oluşturması, proje tanıtım ve sonuçlarının üniversitenin internet sayfasında ve yerel basında tanıtılması ve THU dersi için öğrencilere not vermek yerine proje sonunda genel performanslarına bakılarak başarılı veya başarısız olarak değerlendirilmesi. The purpose of this study is evaluation of the course, Community Services, with respect to shareholder opinions at the Kilis 7 Aralık University. This course has become compulsory since 2006, in the scope of updating education faculties? programmes by the Higher Education Council. This course aims at providing teacher candidates with social sensivity and emotional aspect of the teacher profession.This study has been prepared by using preparatory/cooperative learning model. The universe of this study is constitued by 200 teacher candidates whom took the mentioned course at the Kilis 7 Aralık University and and 100 students constitues the sample; interviews have been executed with 11 organization, 34 teacher candidates and 7 instructors. In addition, during this study; survey, interview and observation techniques have been used. For survey data analyse, SPSS 17.0 statistic programme has been used and these analyzed data has been interpreted with the help of arithmetic mean, standart deviation, t-test and anoca variance analysis.In this study, the basic problems about the Society Service Applications' course has been specified as follows: official correspondance, getting necessary permission late, planlessness, providing essential tools for project, not providing pecuniary resource, institute official's negative behaviours against teacher candidates, assessment and evaluation and that advisor doesn't take interest in courses. All data and shareholder opinions obtained in the result of the research have been scanned and evaluated and these suggestions have been made to make the course more efficient: the advisor should go to the institutes which carry out the project with students and participate in studies, a community services coordinator should be appointed in governorship, the advisor should come together with teacher candidates and authorities of institutes/organizations and make periodic project study plan, the project introduction and results should be broadcasted on the website of the university and local press, Instead of giving marks to the students they should be evaluated as successful or not according to their performance at the end of the project.
Collections