Sosyal bilgiler dersinde işbirlikçi öğrenme yönteminin yedinci sınıf öğrenci başarısına olan etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf sosyal bilgiler programında yer alan ?Ekonomik ve Sosyal Hayat'' ünitesinin öğretilmesinde işbirliğine dayalı öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubunun akademik başarıları arasında anlamlı farklılığın olup olmadığını test etmektir. Bu amaç doğrultusunda Elazığ İli, Bahçelievler İlköğretim okulu, 7. sınıflarından biri deney, biri kontrol grubu olacak şekilde iki sınıf tespit edilmiştir. Örneklem grubunu toplam 72 öğrenci oluşturmuştur.Deney grubunu oluşturan 36 öğrenci altışar kişilik 6 takıma ayrılmıştır. Her takım kendi içerisinde ünite konularını okuduktan sonra aralarında paylaşmıştır. Farklı takımlarda aynı konuları alan öğrenciler uzmanlık gruplarını oluşturmuşlardır. Uzmanlık gruplarında konularını tam olarak öğrendikten sonra kendi takımlarına dönerek konularını anlatmışlardır. Uygulama 5 hafta sürmüştür.Kontrol grubundaki 36 öğrenciye ise ünite konuları geleneksel öğrenme yöntemleriyle anlatılmıştır.Deney ve kontrol gruplarına ünitenin başında ve sonunda başarı testi uygulanmıştır.Uygulama sonucunda belirtilen yöntemlerin Sosyal Bilgiler öğretiminde akademik başarı üzerindeki etkisinin anlamlı olup olmadığını belirlemek için ?t'' testinden yararlanılmıştır. Yapılan t-testi sonucunda işbirliğine dayalı öğretim yöntemlerinin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin akademik başarıları ile, geleneksel öğrenme yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarıları arasında deney grubunun lehinde anlamlı düzeyde farklılığın olduğu görülmüştür. Bu sonuç bize işbirliğine dayalı öğretim yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre Sosyal Bilgiler öğretiminde akademik başarıyı arttırmada daha etkili olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, Birleştirme II (Jigsaw), Ekonomik ve Sosyal Hayat, Akademik Başarı The purpose of this study is to exam whether there exist significant differences between the achievement of experimental group using cooperative learning methods and that of control group using traditional book based teaching method in economic and social life issues placed in the curriculum of the primary education. For his aim two classes of 7 th grade students one as the experiment and the other as the control group has been determined from the Bahçelievler Primary School in Elazig. The Total number of the students who from this example group is 72. 36 students form the experiment group. They separated in to 6 teams. One team contains 6 students. Unit topics have shared between each team members .The students, which take the same, topics, formed the specialization groups .After, they exactly learned their topics in specialization groups, they teached what they learned to their team members. This, application takes 5 weeks.The unit topics teached by classical teaching methods to the 36 control group students.Achievement test applied to both experiment group and control group students at the beginning, and at the end of the unıt. `t-test was used in order to see the tangible effects of the applied methods on the academic achievements of instructions of social science. Result of the study indicated a significant difference between the achievements of the experimental group applied cooperative learning method and the achievement of the control group applied conventional learning method was in favor of the experimental group.Key Words: Cooperative Learning Methods, Jigsaw II, Economic and Social Life, Academic Achievement.
Collections