İşletmelerde etkili iletişimin verimliliğe etkileri üzerine
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her işletmenin temel amacı sürdürülebilirliği sağlamak ve karlılığı arttırmaktır. Bu amaç doğrultusunda da işletme içerisinde çalışanlar arası ve işletme personelinin tüketici ile iletişimi müşteri memnuniyetinde belirleyici rol oynamaktadır. Bu bilince sahip işletmeler başarılı bir iletişim yönetimi gerçekleştirmekte ve müşteri memnuniyetlerini arttırmaktadır. Bu konunun ele alındığı çalışmanın ilk bölümünde işletme ve iletişim kavramına yer verilmiş, iletişimin amaçlarına, türlerine ve süreçlerine değinilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde işletmelerde iletişim kavramı üzerinde durularak işletmeler için önemine, faydalarına ve gelişimine yer verilmiştir.Çalışmanın üçüncü ve son bölümünde ise yapılan anket çalışması doğrultusunda elde edilen veriler ile gerçekleştirilen analiz çalışmasına yer verilerek sonuç kısmı ile birlikte çalışma tamamlanmıştır.Anahtar Kelimeler: İletişim, İşletme İçi İletişim, Verimlilik, Çalışan Verimliliği, İş Tatmini, Çalışan Memnuniyeti, Çalışma Düzeni, Özel İşletmelerde Çalışma Koşulları, İşletme ve Önemi, İşletmenin Piyasaya Olan Etkileri, Personel Memnuniyetinin Müşteriye Olan Yansıması, Sosyolojik Açıdan İşletme, Yönetimsel Tutarlılık, İş Piyasası, Personel Görüşleri The main objective of each business is to achieve sustainability and increase profitability. In line with this goal, communication between the employees and the operating personnel in the company plays a decisive role in customer satisfaction. With this in mind, businesses have a successful communication management and increase customer satisfaction. In the first part of this study, the concept of communication was given, and the aims, types, and processes of communication were mentioned.In the second part of the work, the concept of communication in the enterprises is emphasized and its importance, benefits, and development are given.In the third and final part of the study, the analysis performed with the data obtained in the course of the questionnaire survey was included and the study was completed with the result part.Key Words: Communication, Internal Communication, Efficiency, Employee Productivity, Job Satisfaction, Work Satisfaction, Working Order, Working Conditions in Private Businesses, Operation and Precaution, Impacts of the Operator on the Market, Reflection of Personality Satisfaction as a Customer, Sociological Perspective, Labor Market, Staff Opinion.
Collections