İmam Nevevi`nin Kırk Hadis adlı eserinde değerler eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan sosyal bir varlıktır, tek başına yaşaması düşünülemez. Birlikte yaşamlarda, ortak yaşam kuralları olarak anılan ve her toplumda kendine yer bulan, bazen evrensel, bazen de halkın din ve kültürüne bağlı olarak meydana gelen ilke ve kurallara değer adı verilmektedir. İslam dininde değerler, genel olarak ahlâkî değer olarak nitelendirilmekte olup, kaynağı ayet ve hadislerdeki emir ve yasaklara dayanmaktadır. Hadisler, toplum düzeninin oluşmasına yardımcı olacak şekilde sınıflandırılmıştır. Ana ilke ve kuralları oluşturan Hz. Peygamber'in hadisleri, ahlâk alanında da kaynaklık teşkil etmiştir. İmam Nevevî'nin Kırk Hadis seçkisi, aynı zamanda birçok ahlâkî değeri ihtiva etmesi açısından dikkat çekici bir eserdir. Değerler eğitimi açısından oldukça önem arz eden eserdeki hadisler, ahlâkî değer olma yönünden ele alınmış, kazandırılması veya sakındırılması gereken ahlâkî davranışlar olarak incelenmiştir. Çalışmamız üç bölümden oluşup, ilk bölümde değer, işlevleri, değer ve ahlâk eğitimi üzerinde durulmuş, ikinci bölümde Nevevî'nin hayatı, eserleri ve Kırk Hadis eserinin önemi hakkında bilgiler verilmiş, üçüncü bölümde ise eserde geçen hadisler açıklanmaya ve değerler eğitimi açısından incelenmesine çalışılmıştır. Humans are social creatures; it is not possible to imagine them living alone. Living together, the principles and rules that emerge sometimes as dependent on the culture and religion of the people, and sometimes as universal principles in every society are called as `values` and are also named as `living-together rules`. Values in Islam are generally defined as moral values and are based on the orders and prohibitions mentioned in the Verses of the Quran and Hadiths. Hadiths are classified in a way that will help the formation of social order. The Hadiths that constitute the main principles and rules are also the sources in the morality field. The Forty Hadiths Compilation of Imam Nevevî is an interesting work in that it includes many moral values. The Hadiths mentioned in this work are important for Values Education, and are analyzed in terms of being moral values that must be acquired or in terms of morally negative issues that must be avoided. The present study consists of three parts. In the first part, the `value` concept, its functions and moral education are dealt with. In the second part, the life of Nevevî, his works, and his compilation of Forty Hadiths are mentioned, and information is given about them. In the third part, the Hadiths mentioned in the book are explained and examined in terms of Values Education
Collections