İlk ve ortaokul din kültürü ve ahlak bilgisi ders kitaplarının görsel boyut ve içerik tutarlılığı açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve ortaokullarında okutulan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) ders kitaplarının, görsel boyut ve içerik tutarlılığı açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma; literatür taraması, ders kitabı, ders kitabının hazırlanması ve incelenmesi, bulgular, sonuç ve öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır. Tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulunca uygun bulunan 2013-2014 eğitim-öğretim yılında ilkokul 4. sınıf ile ortaokul 5. 6. 7. ve 8. sınıflarında okutulan 5 adet DKAB ders kitabı oluşturmaktadır. Bu DKAB ders kitaplarının verileri iki ölçek üzerinden yapılmıştır. Bunlardan ilki her ders kitabının ünite ve konularını içeren `hiç, az, orta, çok ve tamamen` ölçütlerinden oluşan `derecelendirme ölçeği'' ile çalışmanın güvenilirliğini artırmak amacıyla Prof. Dr. Cemal Tosun'un Konu Alanı Ders İnceleme Kılavuzunda yer alan `Resimlerin İncelenmesi Değerlendirme Ölçeği`dir. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Derecelendirme ölçeğine göre: İlkokul 4. sınıf ve ortaokul 5. 6. 7. ve 8. sınıflarında okutulan DKAB ders kitaplarının, ünite başlıkları ile konu başlıkları ÇOK tutarlıdır. İlkokul 4. sınıf ve ortaokul 5. 6. 7. ve 8. sınıflarında okutulan DKAB ders kitaplarının, konu başlıkları ile metin ana fikri ÇOK tutarlıdır. İlkokul 4. sınıf ve ortaokul 5. 6. 7. ve 8. sınıflarında okutulan DKAB ders kitaplarının, konu başlıkları ile görsel öğeler HİÇ tutarlı değildir. İlkokul 4. sınıf ile ortaokul 5. 6. 7. ve 8. sınıflarında okutulan 5 adet DKAB ders kitabından seçilen 60 resim `Resimlerin İncelenmesi Değerlendirme Ölçeğine` göre varılan bulgu sonuçlarının genel toplamında da uygun düzeyde değildir. In this study; It is aimed to examine the Religious Culture and Moral Information (RCMI) textbooks which are taught in primary and secondary schools affiliated to the Ministry of National Education in terms of visual dimension and content consistency. The study consists of 5 main parts; literature review, course book, preparation and examination of the course book, findings, conclusions and suggestions. The sample of the research sample which is the model of the interview is approved by the Ministry of National Education Board of Education in 2013-2014 education year. grade 5 and 6 grade 7 and 8 grade 5 books. The data of the textbooks of RCMI are given on two scales. In order to increase the reliability of working with the `scale,` which consists of the `none, little, medium, many and all` criteria, which is included in Dr. Cemal Tosun's course book `Subject Area Examination Guideline, The Examination of the Evaluation of Images`. The following results were obtained in the study: According to the rating scale: Primary school 4th grade and junior high school 5. 6. RCMI textbooks are quite consistent with unit headings and subject headings. Primary 4th grade and junior high 5th, 6th, 7th and 8th grade textbooks of RCMI are very consistent with the subject headings and text. Elementary school 4th grade and junior high school 5th grade 6th, 7th and 8th grades of RCMI textbooks are not consistent with the topic titles and visual items. Elementary 4th and lower secondary 5th, 6th, 7th and 8th grades the 60 pictures selected among the 5 RCMI textbooks taught, are not at the appropriate level in the overall sum of the findings of the `Images Assessment Assessment Scale`.
Collections