İlahiyat ve İDKAB programlarından mezun ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin mesleki yeterliklerinedair bir araştırma (Gaziantep ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Din eğitimi verecek olan kişilerin bilgi ve birikimleri konusunda yeterliklerihep tartışma konusu olmuştur. Ülkemizde bireyleri dinî bakımdan eğitmekle görevliolan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenlerinin de mesleki yeterlikleri butartışmalar içerisinde yer almaktadır.Yapılan bu araştırmada, İlahiyat Programından ve İDKAB ÖğretmenliğiBölümünden mezun olan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenlerinin meslekianlamda yeterliklerinin ne düzeyde olduğu bu yeterliklerinin hangi değişkenlere görefarklılık oluşturduğu saptanmaya çalışılmıştır.Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde İlahiyat ve İDKABProgramları hakkında bilgi verilmiş, ikinci bölümde araştırmada kullanılan yöntemhakkında bilgi verilmiş, üçüncü bölümde ise Gaziantep ilinde görev yapan DinKültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenlerinin mesleki yeterliklerini ölçmek amacıylayapılan alan araştırmasında elde edilen bulgular analiz edilmiştir.Yapılan alan araştırması Gaziantep ili içerisinde görev yapan 117 Din Kültürüve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenini kapsamaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerinyeterliklerinin; cinsiyet, görev süresi, mezun olunan bölüm, mezun olunan lise türü,hizmet içi eğitime katılma durumu, alanla ilgili akademik dergi ve kitaplar ile bilimselaraştırmaları takip etme durumu değişkenliklerine göre değişip değişmediği tespitedilmeye çalışılmıştır. In today's world where education has become increasingly important, thecompetencies of the teachers in charge of educating individuals have always been thesubject of discussion. The professional competence of teachers of Religious Cultureand Ethics course, which is responsible for educating individuals in religious terms inour country, has been included in these discussions.In this study, it was tried to determine the level of professional competence ofReligious Culture and Moral Knowledge teachers who graduated from Divinityprogram and İDKAB Teaching Department and whether these competencies createdifferences according to which variables.The research consists of three parts. In the first part, theology and İDKABprograms are given, in the second part, knowledge about the methods in the researchare given and in the third part, the findings of the field research conducted in order tomeasure the professional competence of religious culture and ethics teachers inGaziantep are analyzed.The field research done consists of 117 religious culture and ethics teachersworking in Gaziantep. The competences of the teachers participating in the research;gender, term of duty, graduation department, type of high school graduation,attendance to in-service training, follow-up of academic journals and books related tothe field, and follow-up of scientific researches were investigated
Collections