İlahiyat fakültesi öğrencilerinin siyer dersine karşı görüşlerinin değerlendirilmesi (Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmamızın amacı, Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin Siyer dersine karşı nasıl bir tutum sergilediklerini tespit etmektir. Bu bağlamda öğrencilerin fakülte öncesi hazır bulunuşluk seviyelerinin tespiti için bazı sorular sorulmuştur. Siyer konusundaki eski bilgileri ile fakülte öğrenimi esnasında elde ettikleri bilgiler arasında kıyas yapması istenmiştir. Öğrencilerden, edinmiş oldukları eski ve yeni bilgileri arasında tezadın olup olmadığını tespit etmeleri istenmiştir. Çalışmamızı, dört farklı sınıf düzeyinde, toplamda 160 öğrenci üzerinde gerçekleştirdik. 160 öğrencinin 40 (30 kadın, 10 erkek)'ı 1. sınıf, 40 (30 kadın, 10 erkek)'ı 2. sınıf, 40 (26 kadın, 14 erkek)'ı 3. sınıf, 40 (33 kadın, 7 erkek)'ı 4. sınıf öğrencilerinden seçilmiştir. Anket formu içerisinde 17 soru bulunmaktadır. Değerlendirmelerimizi uyguladığınız anket çerçevesinde yaptık. Anket değerlendirmesi yapılmadan önce giriş, ardından tezin konusu, amacı, önemi, yöntemi, sınırlılıkları ve literatür taraması yapılmıştır. Birinci bölüm, konumuzla ilgili kavramların açıklamalarına yer verildiği ve bu çerçevede Siyer, meğazi ve gazve gibi konuların yer aldığı ilköğretim, lise ve üniversitede öğretilen Siyer müfredat konularından kısaca bahsedildiği bölüm olarak kurgulanmıştır. İkinci bölümde ise anket formları öğrencilerin verdiği cevaplar doğrultusunda değerlendirilerek önerilerde bulunulmuştur. Çalışmamızın neticesinde öğrencilerin mezun olduğu lise (imam hatip, diğer lise) bulundukları sınıf düzeyi ve cinsiyete göre yöneltilen sorulara öğrencilerden farklı cevaplar alınmıştır. Alınan cevaplara göre istatistikî veriler elde edilerek değerlendirme yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Siyer Dersi, Siyer Öğretimi, Tutum, Öğrenci Görüşleri, İlahiyat Fakültesi The aim of our study is to find out the attitudes of students of Kilis 7 Aralık University Faculty of Theology towards Siyer lesson. In this context, some questions were asked in order to determine the readiness of the students at the time of pre-faculty process. They were asked to compare their old knowledge about Siyer with gained before faculty with acquired during faculty education. The students were asked to determine if there is any contradiction between their old knowledge and new knowledge. We conducted our study on 160 students from four different grades in total. Of these 160 selected students, 40 (30 females, 10 males) were 1st grade, 40 (30 females, 10 males) were 2nd grade, 40 (26 females, 14 males) were 3rd grade and 40 (33 females, 7 males) were 4th grade. There are 17 questions in the questionnaire. We did our assessments within the framework of the questionnaire we applied. Before the questionnaire assessment; introduction, thesis subject, its purpose, importance, method, limitations and literature review were made. The first section is constituted as a section where explanations of the concepts related to our subject are given and in this context, the Siyer curriculum subjects taught in primary, high school, which includes subjects such as Siyer meghazi and gazve, are briefly mentioned. In the second section, questionnaire forms were evaluated in accordance with the answers given by the students and suggestions were made. As a result of our study, different answers were obtained from the students in the high school (imam hatip, other high school), where the students were graduated from. According to the answers, statistical data were obtained and evaluated. Key Words: Siyer Lesson, Siyer Teaching, Attitude, Student Opinions, Faculty of Theology
Collections