Okul öncesi eğitiminde değerlendirme sürecine ilişkin öğretmenlerin tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Kilis ilinde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin 2013 programındayer alan değerlendirme konusundaki tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın verileri 2019-2020 eğitim öğretim yılında Kilis il merkezindeki anasınıfıve anaokullarında görev yapan 130 okul öncesi öğretmeninden elde edilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel BilgiFormu` ve `Okul Öncesi Öğretmenlerinin Değerlendirme Tutumu Anketi (OÖDTA)`kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Verilerinçözümlenmesinde yüzde, frekans, bağımsız örneklemler için t testi, tek yönlü varyansanalizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinincinsiyetine, eğitim düzeylerine, sınıflarında özel gereksinimli çocuk olup olmamasınagöre değerlendirme konusundaki tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığıtespit edilmiştir. Diğer taraftan, okul öncesi öğretmenlerinin değerlendirmekonusundaki tutumlarında mesleki kıdeme, mezun oldukları okula, görev yaptıklarıkuruma, okulun bulunduğu sosyoekonomik çevreye ve sınıflarındaki çocuk sayısınagöre istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Okulöncesi Eğitim Programı, Ölçme ve Değerlendirme,Öğretmen Tutumları In this study, it is aimed to determine the preschool teachers' attitudes towards theassessment topic in preschool education program (2013), in Kilis province. In thisresearch, survey method, one of the quantitative research methods, was used. The dataof the study were obtained from 130 preschool teachers working in kindergartens andkindergartens classes (in elementary/high schools) in the city center of Kilis in the2019-2020 academic year. As the data collection tool of this research, `PersonalInformation Form` and `Preschool Teachers' Assessment Attitude Questionnaire(PTAAQ)` developed by the researcher were used. PTAAQ is a five-point Likert typeand consists of 52 items. SPSS program was used in the analysis of the data. Dataanalysis was carried out by using the percentage, frequency, independent sample t testand one-way analysis of variance. As a result of the research, it was determined thatthere was no statistically significant difference in preschool teachers' attitudes towardassessment regarding their gender, education levels, and whether they have childrenwith special needs in their classes. On the other hand, it was observed that there was astatistically significant difference in the preschool teachers' attitudes toward assessmentaccording to the professional seniority, the school they graduated from, the institutionthey work at, the socio-economic environment of the school and the number of childrenin their class.Keywords: Preschool Education Program, Evaluation and Assessment, TeacherAttitude
Collections