Ortaöğretim okullarında interaktif öğretimin model bir ders üzerinde incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ortaöğretim okullarında okutulan Fizik dersinin öğrencilerde akademik başarının artırılması için klasik öğretimden farklı olarak interaktif eğitime dayalı bir öğretim modeli ile öğrenciler üzerinde uygulanması amaçlanmıştır. Model ders olarak seçilen fizik dersi, anlaşılırlık ve daha kolay öğrenilmesi amacıyla bilgisayar destekli eğitim, simülasyonlu ve animasyonlu eğitim teknikleri ile Kilis ilindeki iki ortaöğretim okulunda toplam 106 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Uygulamada, MEB müfredatında öğretilen konular arasında iki konu seçilerek bilgisayar ortamında flash programı ile derlenmiş ve konuların öğretimi esnasında deneyler simülasyon yöntemleri ile gösterilmiştir. Elde edilen veriler t-testi ile analiz edilip yorumlanmıştır. İnteraktif sistemli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarıları üzerindeki sonuçları ile klasik öğretim sonuçları birbiriyle mukayese edilmiştir. In this study, it was aimed to apply the Physics course that is taught in secondary schools with teaching model based on interactive training on students as different from classical teaching model to increase the academic success on students. The chosen Physics course as a model course was applied on a total of 106 students from two secondary schools in the city of Kilis with the training techniques of computer-based education, simulated and animated education for learning the course much easier and the clarity of course. In practice, two subjects was chosen which is taught in the Ministry of Education curriculum and those subjects was compiled with the Flash program. During the teaching of subjects, experiments was shown with simulation techniques. Obtained data were analyzed and interpreted by the t-test. The results of interactive teaching methods and classical teaching methods on student success were compared with each other.
Collections