7. sınıf fen bilimleri dersi `saf maddeler, karışımlar ve karışımların ayrılması` konularının react stratejisiyle öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 7. sınıf fen bilimleri dersi `saf maddeler, karışımlar ve karışımların ayrılması` konularının yaşam temelli öğrenme yöntemine dayalı REACT stratejisi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, fen öğrenmeye karşı motivasyonlarına, fen öğrenimi özyeterliklerine, fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları ve bunların kalıcılığına etkisini incelemektir. Bu amaçla saf maddeler, karışımlar ve karışımların ayrılması konuları REACT stratejine uygun ders materyalleri geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Çalışma grubunu kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olup, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kilis ili Polateli ilçesinde bir ortaokulda 7. sınıfta öğrenim gören 18 öğrenci oluşturmaktadır. Araçsal durum çalışması yönteminin kullanıldığı çalışma 14 ders saati sürmüştür. Çalışmada nicel veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Madde Konusu Yaşam Temelli Başarı Testi [MK-YTBT], Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği [FÖYMÖ], Fen ve Teknoloji Dersi Öz-yeterlik Ölçeği [FTÖÖ] ve Fene Yönelik Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği [FYSÖBAÖ] ile toplanırken, nitel veriler Yarı Yapılandırılmış Öğrenci Görüş Formu ile toplanmıştır. Tüm nicel veri toplama araçları uygulama öncesi ön test, uygulama sonrası son test ve uygulamadan sekiz hafta sonra ise kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Çalışmada normal dağılım gösteren nicel veriler bağımlı gruplar t-testi, normal dağılım göstermeyen veriler Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile ve nitel veriler ise betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuçlar REACT stratejisinin öğrencilerin akademik başarılarını, fen öğrenimi özyeterliklerini ve fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarını artırdığı ve bunların kalıcılığını sağladığı göstermiştir. Fakat REACT stratejisinin öğrencilerin fen öğrenmeye karşı motivasyonları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı sayılabilecek bir etkisinin olmasa da var olan motivasyonun kalıcılığını sağladığı görülmektedir. FÖYMÖ'nün alt boyutları açısından incelendiğinde sadece `araştırma yapmaya yönelik motivasyon` alt boyutunun ön test ve son test sıra ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bu sonuçları, öğrencilerle yapılan görüşme formunun sonuçları da desteklemektedir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, benzer konuda çalışma yapmak isteyenlere yardımcı olabilecek önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is to examine the 7th grade science lesson subjects `pure substances, mixtures and the seperation of mixturesˮ to see the academic success of students, motivation of science learning, the perception of science learning by questioning and the permanence of these studies with REACT strategy life-based learning. For this purpose, suitable lesson materials related to REACT strategy are developed and practiced about pure substances, mixtures and the seperation of mixtures. The working group of study was selected by convenience sampling method and was composed total of 18 students who are 7th grade of a scholl in 2017-2018 education year in Polateli, Kilis. The study the instrumental case study was utilized as the research method, lasted about 14 lesson time. While the quantitative data collected through Matter Subject Context Based Success Test [MSCB-ST], Questionnaire for Motivation toward Science Learning [QMSL], Self Efficacy Scale towards Science and Technology [SESST] and Measurement of Inquiry Learning Skills Perception Devise [MILSPD], the qualilative data collected through Semi-Structured Student Opinion Form. All quantitative data collection tools were applied as pre-test before aplication, post-test after aplication and retention test eight weeks after the application. In the study, the quantitative data matching the normal distribution were analyzed by the dependent groups t-test, the data that did not fit the normal distribution by Wilcoxon Signed Rank Test and the qualitative data were analyzed by descriptive analysis method. The results showed that REACT strategy increases students academic achievement, self-efficacy in science education, and perceptive learning skills for science and permanence of all them. However, it was seen that the REACT strategy provides the persistence of the motivation while not having a statistically significant effect on the motivation of students towards science learning. In terms of subscales of SESST, it was concluded that there was a statistically significant difference between the pre-test and post-test sequence averages of the subscale `the motivation for doing research` only. These results also support the results of the interview form with the students. In line with the results obtained from the study, suggestions were given to those who would like to work on similar subjects.
Collections