Show simple item record

dc.contributor.advisorKırımlı, Bilal
dc.contributor.authorKaya, Türkan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:57Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:57Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654590
dc.description.abstractDeğişim süreklidir ve çağın getirisi olan bu değişikliklere her alanda uymak gerekir. Eğitim öğretimde de gerekli değişim ve gelişim yapılmalıdır ki istenilen başarı sağlansın. Eğitimde tüm dersleri etkileyen Türkçe dersi alanında gerekli çalışmalar sürmüş ve Türkçe eğitimi için yenilenme sağlanmıştır. Eğitim programının unsurlarından ölçme ve değerlendirme alanında yeni yönelimler ve alternatifler öne çıkmıştır. Bu çalışmada ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi proje görevi başarı puanları ile öğrencinin Türkçe dersi akademik başarısı ve derse yönelik tutumu arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Giresun merkez ve Giresun ilçelerinden olan Görele, Espiye, Tirebolu ilçelerinde bulunan Namık Kemal İlköğretim Okulu, Mustafa Kemal İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmaya 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrenim gören 125 öğrenci dâhil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak ?Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği, Türkçe Dersi Proje Görevine Yönelik Tutum Anketi? kullanılmış ve alt problemlere cevap bulmak için öğrencilerin dönem sonu Türkçe dersi ve proje görevi notları elde edilmiştir. Araştırma betimsel nitelikte olup araştırmayla ilgili veriler tarama yoluyla toplanmıştır. Araştırmada tek yönlü varyans ( ANOVA) analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre anne ve baba eğitimine göre proje başarı puanları arasında anlamlı bir ilişki görülmemiştir; proje görevi başarı puanları ile Türkçe dersi akademik başarısı arasındaki ilişki anlamlı bulunmamıştır, Proje görevi başarı puanları ile Türkçe dersine yönelik tutum arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır; ancak Proje görevi başarı puanları ile proje görevine yönelik tutum arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Türkçe Öğretimi, Ölçme ve Değerlendirme, Proje Görevi, Akademik başarı, Tutum.
dc.description.abstractChange is constant and it changes with age in all areas of return must comply with. This is necessary for change and development in education and training should be carried out is provided the desired success. Affecting the course all the courses in education in the field of Turkish and Turkish education required for the necessary work of renewal has been continued. New trends in the field of educational measurement and evaluation, and alternatives programıunsurlarından came to the fore. In this study, middle school Turkish lesson with the student achievement scores as the project of Turkish lesson was to evaluate the relationship between academic achievement and attitude towards the course. Giresun Giresun sample of the research center and the districts are relative, Espiye, Tirebolu in the townships of Namik Kemal Primary School, Primary School, Mustafa Kemal, the Republic is composed of students from Primary School. The study, 6, 7 and 8 125 students who attend classes are included. Data collection as a means of "a Turkish course Attitude Scale, the Turkish Scientific Attitude Survey project task" used to find answers to problems, and the lower end of the semester students learn Turkish, and notes were obtained from the project task. Descriptive nature of research and trial-related data collected through the scan. Research, one-way variance (ANOVA) analysis and correlation analysis was used.According to the findings of the research project according to the education of the mother and father did not a significant relationship between achievement scores, achievement scores of the project task was not significant relationship between academic success and learn Turkish, the project task achievement scores were not a significant relationship between attitude towards the Turkish course, but the success of the project task scores and the attitude toward the task of the project was a statistically significant relationship.Key Words: Turkish Teaching, Testing and Evaluation, Project Quest, academic achievement, attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe Türkçe dersi proje görevi başarı puanları ile akademik başarı ve derse yönelik tutum arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativePrimary lesson project task achievement scores of second stage Turkish course for academic achievement and attitude evaluation of the relationship between
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmProject evaluation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmProjects
dc.identifier.yokid416595
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300395
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess