Beden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve benlik saygılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Öncü, Erman | |
dc.contributor.author | Abbasoğlu, Eda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:53Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654558 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını ve benlik saygısı düzeylerini belirlemek, bu tutumlar ve benlik saygılarının; öğretmen adaylarının kişisel bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını karşılaştırarak ortaya koymaktır. Beden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının olumlu ve benlik saygılarının yüksek olması eğitim açısından oldukça önemlidir. Çalışmaya, üç farklı üniversitenin beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 469 öğretmen adayı gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; `Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği' ve `Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmeni adaylarının, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının algılanan akademik başarı durumu değişkenine göre; benlik saygılarının ise sınıf, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, algılanan akademik başarı durumu ve gelir durumu değişkenine göre farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca her iki ölçekten elde edilen puanlar arasındaki korelasyon katsayısı da anlamlı bulunmuşturAnahtar Kelimeler: Beden eğitimi öğretmeni, tutum, benlik saygısı | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the level of self-respect and the attitude of the teachers studying at in the physical education and training department towards teaching and the profession, and to find out whether these characteristics could change along with the variable parameters obtained from the students? personal information or not. It is very important that physical education students teachers should have a high self-respect and positive attitudes towards teaching profession in terms of education. 469 students teachers studying in the physical education and training departments from 3 different universities took part in the study voluntarily. ?Attitude scale towards teaching profession and Coopersmith?s self-respect scale? were used so as to collect data in the study. At the end of the study, it was seen that the attitudes of the physical education students teachers could change along with the academicals success variables gained, and their self-respect depending on variables such as the class, educational level of the parents, academicals success gained and income matters. Meanwhile, correlational coefficient between the marks from the both scales was seen significant.Keywords: Physical education teacher, attitude, self-respect. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve benlik saygılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of the level of self respect and the ettitude of the traniee teachers in the physical education department | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Self esteem | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.identifier.yokid | 407959 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 298669 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |