Show simple item record

dc.contributor.advisorKaral, Hasan
dc.contributor.authorÇebi, Ayça
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:51Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:51Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654536
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, karar verme süreçlerinde bulanık mantık yaklaşımının kullanımını inceleyerek, bu yaklaşımını temel alan çok kriterli karar verme yöntemleri ile öğrenci performanslarının değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda öğrenci performanslarının değerlendirilmesinde bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinden olan BAHP, BTOPSIS yöntemleri ve klasik değerlendirme yöntemi kullanılarak elde edilen öğrenci performans değerlendirme sonuçları karşılaştırılmıştır.Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü, 3. sınıf öğrencilerinin almış oldukları `Çoklu Ortam Tasarım ve Üretimi` dersi kapsamında öğrenci performansları, geliştirilen bulanık sistem üzerinden değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda öğrencilerin geleneksel değerlendirme yöntemleriyle aldıkları notlar ile bulanık mantık yaklaşımıyla geliştirilmiş sistemden aldıkları notlar karşılaştırılmış ve sonuçlara ilişkin uzman görüşü alınmıştır.Çalışma sonucunda bulanık mantık yaklaşımı ile geliştirilen sistemin vermiş olduğu notların, geleneksel yöntemlerle verilen notlara göre daha hassas ve doğru sonuçlar hesapladığı belirlenmiştir. Ayrıca değerlendirme sürecinde belirlenen kriterler haricinde karar vericinin öznel yargılarından kaynaklanan hatalar da sistem tarafından tespit edilmiştir. Geleneksel değerlendirme yöntemlerine alternatif olarak tasarlanan bu sistemin, farklı dersler ve farklı değerlendirme amaçları için kullanılabileceği düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to evaluate students? performances via fuzzy multi criteria decision making methods by analyzing the use of fuzzy logic approach in decision making processes. To this end, the students? performances were evaluated via FAHP, FTOPSIS methods which are among fuzzy multi criteria decision making methods and the traditional evaluation method and the evaluation results were compared.The third year students at the department of Computer Education and Instructional Technology, Fatih Education Faculty, Karadeniz Technical University were chosen as sample and their performance in the course ?Multimedia Design and Development? were evaluated via the developed fuzzy system. At the end of the evaluation, the students? grades given in the traditional evaluation method and their grades given via the developed fuzzy logic approach were compared and expert opinion regarding the results was obtained.The results indicate that the grades given via the developed fuzzy logic approach were more sensitive and accurate as compared to the grades given in the traditional evaluation method. Also, subjective errors were identified by the system except for the pre-determined criteria in the process of evaluation. It is considered that the system designed as an alternative to the traditional evaluation methods can be used for different courses and evaluation purposes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBulanık çok kriterli karar verme yöntemleri ile öğrenci performanslarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of students' performances via fuzzy multi criteria decision making methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmFuzzy logic
dc.subject.ytmMulti criteria decision making
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmDecision making methods
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid402899
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid298676
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess