Show simple item record

dc.contributor.advisorKaral, Hasan
dc.contributor.authorKüçüksüleyman, Nurşen
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:50Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:50Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654532
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesiyle bilgiye ulaşmanın ve paylaşmanın daha kolay olduğu günümüzde ?Nasıl daha iyi öğreniriz? Nasıl daha iyi öğretiriz?? soruları zihinleri meşgul etmektedir. Bu noktada bilgisayarların ve internet teknolojisinin eğitimde kullanılmaya başlamasıyla yüz yüze eğitimin tamamlayıcısı ve destekleyicisi olarak web destekli eğitim sorunlara çözüm önerisi olarak ortaya çıkmaktadır. Günümüzde yükseköğretime kadar birçok seviyede yaşanan problemlere çözüm önerisi olarak web destekli eğitim kullanılmaktadır. Uygulamalı derslerin olduğu bölümlerde, özellikle mühendislik fakültelerinde laboratuar sayısının az, öğrenci sayısının fazla olması gibi nedenlerden dolayı eğitim süreçlerinden beklenen verim alınamamaktadır. Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü de bu bölümlerden bir tanesidir. Çalışmada Jeoloji Mühendisliği lisans programının temel derslerinden biri olan Optik Mineraloji dersinde yaşanan problemlere çözüm önerisi olarak, laboratuar uygulamalarına alternatif bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için bir web destekli eğitim ortamı tasarlanmıştır. Çalışmada özel durum çalışması kapsamında son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi deney (42) ve kontrol (42) grubu olmak üzere 84 öğrenciden oluşmaktadır. KTÜ Jeoloji Mühendisliği öğretim elemanlarıyla (3) ihtiyacı belirlemeye yönelik; amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmiş deney (10) ve kontrol (10) grubuyla ders sürecinin değerlendirilmesine yönelik; Jeoloji Mühendisliği bölümünden üç öğretim elemanı, BÖTE bölümünden üç öğretim elemanı ve deney grubundan amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmiş 10 öğrenciyle WDE ortamının değerlendirilmesine yönelik mülakatlar yapılmıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubunun laboratuar sınav notları ve deney grubunun WDE ortamında çalışma süreleri kullanılarak WDE ortamının akademik başarıya etkisi araştırılmıştır. Sonuç olarak geliştirilen WDE ortamının öğrenci seviyesine uygun, motive edici, öğretici ve akademik başarıyı artırıcı etkisi olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn recent days, it has been very easy to get and share information with the development of technology and questions like ?How can we learn better? How can we teach better?? occupies the minds. As a result, by starting to use the computers and the internet technology in education, web-based education appears to come out as a solution to the problems by supporting and supplementing the classical face-to-face education. Today, web-based education is used as a problem-solver in many levels in the universities and higher education. The expected feed back couldn?t be taken from the education processes in the departments with a few applied courses, especially in engineering faculties with many students and a few labs. The Department of Geological Engineering at the Faculty of Engineering is one of them. In the project, a web-based educational environment is designed to constitute an alternative educational environment for lab practices as a solution to the problems in Optical Mineralogy course which is one of the basic courses of the Department of Geological Engineering. In the project, semi-experimental post-testing control group is used in the scope of special occasion workout. The sampling of there search included an experimental group (42), and a control group (42);total 84 students. Interviews have been made with experimental group (10), and control group (10) elected by purposed sampling method to evaluate the process of the course; with 3 lecturers in the Department of Geological Engineering, 3 lecturers in the Department of Computer and Instructional Technology, and 3 student selected by purposed sampling method to evaluate WDE environment. In addition, by using the lab examination marks of experimental and control groups and the experimental group?s duration of studying in WDE environment, the effect of WDE on academic succes has been searched. Consequently, it has emerged that WDE environment as an appropriate method for the level of students, has a motivational and instructional effect on increasing the academic succes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWeb destekli eğitime bir örnek: Jeoloji mühendisliği lisans programında sanal polarizan mikroskop uygulamaları
dc.title.alternativeA sample for web based education: Virtual polarizan microscope applications in undergraduate program at the department of geological engineering
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWeb
dc.subject.ytmWeb based applications
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmGeology
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmEngineering
dc.subject.ytmOptical mineralogy course
dc.subject.ytmWeb based education
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmEngineering education
dc.identifier.yokid402948
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid298679
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess