2005 yılı 9 .sınıf Türk edebiyatı dersi öğretim programındaki hedef-kazanım boyutunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Rize örneği
dc.contributor.advisor | Çapa, Mesut | |
dc.contributor.author | Ataseven, Recai | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:50Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654530 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 2005 yılında MEB tarafından uygulamaya konulan 9.sınıf TE dersi öğretim programının hedef kazanım boyutuna yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma verileri 2010-2011 öğretim yılı nisan ayı içerisinde toplanmıştır. Araştırma yöntemi olarak tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Rize ili ve ilçelerindeki MEB'e bağlı ortaöğretim okullarında görev yapan TDE öğretmenleri, örneklemini ise Rize ili, Ardeşen ve Fındıklı ilçelerinde görev yapan bir gurup TDE öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde basit rastgele örneklem seçimi tercih edilmiştir.Programın hedef kazanım boyutuyla ilgili görüşlerini almak için 70 öğretmene toplam 42 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Anket uygulanan 10 öğretmenle yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Anket metodu ile toplanan veriler basit istatistik tekniklerle, mülakat metodu ile toplanan veriler de tematik kodlama yöntemiyle analiz edilmiştir.Araştırma sonucuna göre; öğretmenlerin % 72,2'sinin programdaki hedef kazanım boyutunun uygulanabilir olduğunu düşündüğü belirlendi. Hedef kazanım boyutunun uygulanmasında problem olduğunu düşünen % 27,8 oranındaki öğretmenlerse; kaynak ve ders gereçlerinin eksikliğini, haftalık ders süresinin yetersizliğini ve içerik boyutunun yoğunluğunu problemin nedeni olarak ileri sürdükleri tespit edildi.Sonuç olarak programın öğelerinden hedef kazanım boyutunun; ulaşılabilir, uygulanabilir, kazanıma dönüştürülebilir olduğu ancak bazı eksiklikler taşıdığı, bu eksikliklerin birtakım düzeltmeler ve planlamalarla büyük bir oranda giderilebileceği ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Türk Edebiyatı Programı, Program Değerlendirme. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine the teachers opinions about the goals of the 9th grade Turkish Literature curriculum that was put into practice by the Turkish Ministary of Education in 2005. The datas of research was collected in 2010-2011 education year on April. In this research descriptive method was used. The population of the research is consisted by the Turkish Literature teachers that work in state high schools in Rize province. The samples were chosen via simple random sampling and are the Turkish Literature teachers working in Ardeşen and Fındıklı towns of Rize province.42 questions were implemented on 70 teachers in order to reflect their views. A semistructured interview was made with 10 out of 70 teachers. 12 questions were directed to these teachers. The datas that gained from the survey were analysed with incomplex statistic techniques and the the datas gained from the interview method were analysed with thematic coding method.Accoring to the results, 72,2% of the teachers put forward that the goals of the curricula are implementable while the rest do not agree. It was ascertain that %27,8 of the teachers who think there is a problem with implementation of the goal acquisition dimension propounded that the reasons of the problem are the deficiency in the source and materials, lack of weekly lesson loads ,duration and the consistency of content.Consequently, it was displayed that the dimension of goal/acquisition is attainable , applicable , may acquire but with some certain arrangements and planning the deficiency of the programme can be supplied.Key Words: Turkish Literature Curriculum, Curriculum Evaluation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2005 yılı 9 .sınıf Türk edebiyatı dersi öğretim programındaki hedef-kazanım boyutunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Rize örneği | |
dc.title.alternative | The eavluiation of the aim acquisition extent for the ninth grade Turkish literature curriculum programme based on teachers views in the year 2005: Rize example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Target determination | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Rize | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Literature lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching literature | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 403397 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 300403 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bilim Dalı |