dc.contributor.advisor | Odabaşı Çimer, Sabiha | |
dc.contributor.author | Töman, Ufuk | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:50Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654526 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ilköğretim, ortaöğretim ve üniversite seviyelerinde öğrenim gören öğrencilerin enerji ve enerjiye ilişkili kavramlar olan enerji kaynakları, enerji korunumu, enerji depolanması ve enerji dönüşümü kavramlarını anlama düzeylerini ve mevcut kavram yanılgılarını belirlemektir.Bu araştırmada gelişimci araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem dahilinde veri toplama aracı olarak kavramsal anlama testi ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan testte yazılı cevap gerektiren sorulara yer verilmiştir. Test ilköğretimden 35, ortaöğretimden 35 ve üniversiteden 25 öğrenci olmak üzere 95 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca, toplam 15 öğrenciyle mülakatlar yapılmıştır.Test ve mülakatlardan elde edilen veriler enerji ve enerjiyle ilişkili kavramlar olan enerji korunumu, enerji dönüşümü, enerji kaynakları ve enerji depolanması kavramlarıyla ilgili anlamaların farklı kategorilerde olduğunu göstermiştir. Araştırma sonucunda enerji, enerji kaynakları, enerji korunumu, enerji depolanması ve enerji dönüşümü kavramlarının her üç öğrenim seviyedeki öğrenciler tarafından da yeterince anlaşılamadığı görülmüştür. İlaveten, ilköğretim seviyesinde enerji ve enerji ile ilişkili kavramların günlük hayatta kullanımı ile ilgili anlamı, orta öğretim ve üniversite seviyelerinde ise daha çok bilimsel tanım ve okul bilgisi ön plana çıkmıştır. Ayrıca, tüm öğrenim seviyelerinde bu kavramlarla ilgili kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına dayanarak ilköğretimden itibaren enerji ve enerjiyle ilgili kavramların, öğrenim düzeyleri göz önüne alınarak ve süreklilik arz edecek şekilde planlanarak öğretim programlarına uyarlanması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Enerji Kavramı, Enerji Korunumu, Enerji Dönüşümü, Enerji Kaynakları, Enerji Depolanması, Anlama Düzeyleri, Kavram Yanılgıları. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate primary, secondary and university students? understanding of the concepts of energy and energy sources, energy conservation, energy storage and energy transformation and to determine their misconceptions related to these concepts.In this study, developmental research methodology was used. Within this methodology, to collect the data both a conceptual understanding test and semi-structured interviews were employed. Before the main study, a pilot study was conducted with 45 students, thereby some revisions were made to improve the test?s quality. A total of 95 students of which 35 from primary, 35 from secondary and 25 university levels responded to the test consisting of questions that require written answers. In addition, interviews were conducted with 15 students in total.The data from the test and interviews showed that students? understandings of the investigated concepts, energy and energy sources, energy conservation, energy storage and energy transformation were at various categories. According to the results of the study, none of the concepts investigated has been fully understood by the students. In addition, primary students used daily meaning of the concepts while secondary and university students used scientific definition and school information in their responses mostly. Various misconceptions about energy and energy- related concepts have been determined at all levels. Based on the results obtained, it is suggested that curriculum programs should be revised considering the ordering of the concepts based on the grade level.Key Words: The Concept of Energy, Energy Conservation, Energy Conversion, Energy Resources, Energy Storage, Understanding Levels, Misconceptions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Enerji ve enerji ile ilgili kavramların farklı öğrenim seviyelerinde öğrenilme durumunun araştırılması | |
dc.title.alternative | Concepts related to energy and energy research status of different learning levels of learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Concepts | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Energy | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 403302 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 300384 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı | |