Kavram karikatürlerinin 7. sınıf öğrencilerinin ?maddenin yapısı ve özellikleri? konusunu öğrenmelerine etkisi
dc.contributor.advisor | Özmen, Haluk | |
dc.contributor.author | Say, Fuat Serkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:49Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654519 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı kavram karikatürlerinin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki kavramları anlamaları üzerine etkisini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için ünitedeki kavramlar hakkında öğrencilerin ön bilgilerini ve kavram yanılgılarını içeren kavram karikatürleri geliştirilmiştir.Araştırmanın verileri; ?Maddenin Yapısı ve Özellikleri Kavram Testi (MYÖKT)? ve yarı yapılandırılmış mülakatlar ile elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemi deney grubunda 24 ve kontrol grubunda 25 olmak üzere toplam 49 ilköğretim 7. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Literatür taraması sonucunda elde edilen kavram yanılgıları göz önünde bulundurularak hazırlanan MYÖKT, ön test olarak uygulanmıştır. Daha sonra hazırlanan kavram karikatürleri ile maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi öğrencilerle işlenmiş, uygulama tamamlandıktan sonra MYÖKT son test olarak öğrencilere uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda her iki grupta araştırılan kavramlarla ilgili öğrencilerin çeşitli kavram yanılgılarının olduğu tespit edilmiş, bazı öğrencilerin maddenin yapısı ve özellikleri konusu ile ilgili kavramları bilgi düzeyinde bildikleri fakat bu bilgileri kullanma konusunda yetersiz oldukları ortaya çıkmıştır. Ön test ve son test sonuçlarının incelenmesi sonucu, yapılan uygulamanın, maddenin yapısı ve özellikleri konusunda öğrencilerde mevcut olan kavram yanılgılarını azalttığı, yeni kavram yanılgıları ortaya çıkarmadığı ve öğrencilere konuları daha iyi kavrattığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the effect of concept cartoons on 7th grade students? acquiring the concepts in ?The Structure and The Features of The Matter? unit. To reach this aim concept cartoons are developed, involving students? preconceptions and misconceptions about the concepts in the unit.The data of the research was collected via The Structure and The Features of The Matter?s Concept Test (M.C.T.) and semi-structured interviews. The sample of the research consisted of 49 grade 7 primary school students in total, 24 students in experimental group and 25 students in control group. M.C.T. prepared considering the misconceptions obtained via the outcome of viewing the literature is applied as a pre-test. And then, the unit ?The Structure and The Features of the Matter? with prepared concept cartoons is studied. At the end of the study, M.C.T. is applied to the students as a post-test.At the end of the research, it is ascertained that students have varied misconceptions about studied concept, some know the concepts of The Structure and The Features of the Matter at a level of knowledge, but are inadequate in applying them. As a result of analyzing the pre-test and post-test, it is ascertained that the application lessons the misconceptions on the structure and the features of the matter existing in students, doesn?t reveal new misconceptions and gets the students comprehend the subjects better. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kavram karikatürlerinin 7. sınıf öğrencilerinin ?maddenin yapısı ve özellikleri? konusunu öğrenmelerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of concept cartoons on grade 7 students? learning of ?the structure and the features of matter? | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Caricature | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Matter | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Concept maps | |
dc.subject.ytm | Concept cartoons | |
dc.identifier.yokid | 402744 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 298690 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |