Show simple item record

dc.contributor.advisorAyaydın, Abdullah
dc.contributor.authorAkyol Dayi, Bihter
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:47Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:47Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654501
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Görsel Sanatlar dersinde eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilebilirliği üzerine Trabzon İli ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin ve Görsel Sanatlar öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koymak olarak belirlenmiştir.Tarama modelindeki bu araştırma, 2009-2010 eğitim öğretim yılında Trabzon İli Milli Eğitim Bakanlığına bağlı gündüz öğretim yapan okullardan; Beşirli İMKB İlköğretim Okulu, Ülkü İlköğretim Okulu, Asrin Atayurt Alparslan İlköğretim Okulu ve Araklı Çankaya Yatılı İlköğretim Okulunda 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören 474 öğrenci ile elde edilen veriler ve belirlenen okullarda görev yapan 4 Görsel sanatlar öğretmeni ile gerçekleşmiştir. Görsel Sanatlar dersinde eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi için 35 maddeden oluşan likert tipi anket, öğretmen görüşlerinin belirlenmesi için ise 13 sorudan oluşan görüşme formu araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Her iki ölçeğinde giriş kısmında öğrencilerin ve öğretmenlerin kişisel bilgilerinin belirlenmesi amacı ile kişisel bilgi formuna yer verilmiştir. Araştırmada likert tipi anket ile elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 13.0 paket programı kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin değerlendirilmesinde temel bileşenler faktör analizi, madde toplam korelasyonları, Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) katsayısı, Bartlett's Testi, ?t? testi ve anova testi yapılarak tablolar oluşturulmuştur. Öğretmen görüşlerini belirlemek amacı ile hazırlanan görüşme formunun analizleri ise nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Toplanan verileri açıklayabilecek kavramlar oluşturularak ilişkiler kurulmuştur. Ulaşılan veriler sayısallaştırılarak tablolar halinde verilmiştir.Araştırma sonucunda, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olmasına karşın eleştirel düşünme beceri düzeylerinin sınıflara göre (6, 7 ve 8. sınıf) farklılık gösterdiği ve Görsel Sanatlar öğretmenlerinin düşünmeyi geliştirmek amacı ile belirlenen yöntemlerin çoğunu kullandıkları belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Görsel Sanatlar Eğitimi, Düşünme, Eleştirel Düşünme
dc.description.abstractThe aim of this research project is to put forward ways in which the critical thinking of visual arts teachers and students in secondary phase primary schools in Trabzon can be improved.The survey method for this research is taken from the 2009 - 2010 academic year in Trabzon: Beşirli İMKB Primary School, Ülkü Primary School, Asrin Atayurt Alparslan Primary School and Araklı Çankaya Primary Public School provided 474 students in the 6th, 7th and 8th grades along with the 4 visual arts teachers. In order to gather their opinions on critical thinking in the visual arts lessons the students were given a 35 item likert-type questionnaire, the teachers were given an interview with 13 question constructed by the researcher. The data obtained through the likert-type questionnaire used in this research was analysed by the SPSS 13.0 software.. When assessing the data from the scale factor analysis of the basic components, Cronbach's Alpha reliability coefficient, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) coefficient, Bartlett's test, `t` test and Anova test were used to form tables. The data gathered from the interviews conducted to gain the teachers' opinions was resolved by using a content analysis method, which is a form of qualitative data analysis. A synthesis of concepts was used to explain the collected data. The numerical data is displayed in tabular form.The findings of the research are that, in general, the attitudes of the students towards critical thinking are positive although there are differences between the various classes (6th, 7th and 8th classes) and the aims of the teachers mainly follow the accepted guidelines in order to develop the thinking skills.Key words: Visual Arts Education, Thinking Skills, Critical Thinkingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGörsel sanatlar dersinde eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğrenci tutumları ve öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeStudent?s attitudes and teacher?s views on the development of critical thinking skills in the visual arts course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmThinking
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmArt education
dc.identifier.yokid395931
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid298683
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineResim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess