Show simple item record

dc.contributor.advisorBaki, Adnan
dc.contributor.authorÖngöz, Sakine
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:46Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:46Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654497
dc.description.abstractBu araştırma kapsamında, eğitim fakültelerinde gelişim ve öğrenme kuramlarının anlatıldığı meslek bilgisi derslerinde kullanılmak üzere etkileşimli bir elektronik kitap (e-kitap) geliştirilmiştir. Bu e-kitap matematik öğretmen adaylarının kullanımına sunulmuş, elde edilen sonuçlar öğrenci ve öğretim elemanı boyutları ile incelenmiştir. Çalışma, yarı deneysel olarak planlanmıştır. Deney grubunun dersleri etkileşimli e-kitabın ders içi ve ders dışı zamanlarda kullanıldığı karma öğrenme ortamında, kontrol grubunun dersleri ise geleneksel sınıf ortamında işlenmiştir. Uygulamanın hemen başında ve uygulama tamamlandıktan sonra öğrencilerin derse yönelik tutumları belirlenmiştir. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin oluşan öğrenme ortamına ilişkin memnuniyetlerini belirlemeye yönelik bir ölçek uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin uygulama süresince gösterdikleri bilişsel davranışların karşılaştırılması amacıyla ara ve son değerlendirme testleri olarak adlandırılan iki farklı başarı testi uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencilerin e-kitaba ve e-kitabın kullanıldığı ortama ilişkin düşüncelerini ve e-kitabı kullanma durum ve tercihlerini belirlemeye yönelik bir ölçek kullanılmıştır. Bunların yanında, e-kitabın öğretim elemanı ve öğrenciler üzerindeki etkilerinin daha ayrıntılı biçimde ortaya koyulabilmesi amacıyla mülakat ve gözlemler gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin başarı testlerinden ve öğretim elemanı tarafından yapılan final sınavından aldıkları puanlar arasında anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Derse yönelik tutumlar incelendiğinde, grupların son tutumları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ancak deney grubundaki öğrencilerin ilk tutumları ile son tutumları arasında olumlu yönde anlamlı bir değişim olduğu belirlenmiştir. E-kitap ve oluşturulan öğrenme ortamı ile ilgili hem öğrencilerin hem de uygulama öğretim elemanının düşünceleri olumlu yöndedir. Buna karşın öğrencilerin e-kitabı ders dışı zamanlarda fazla kullanmadığı, daha çok sınıf ortamında dersi destekleyen bir materyal olarak kullanmaktan hoşlandığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn the present study an interactive electronic book (e-book) was developed to be used for the professional knowledge course covering development and learning theories at education faculties. Candidate mathematics teachers were let to use the e-book and the results of this application were examined in student and lecturer dimensions. The study planned with quasi-experimental method. The lessons of the experimental group were conducted in the blended learning environment where the content of the interactive e-book was used in and out of classroom, whereas the lessons of the control group were done in traditional learning environment. The attitudes of the students were determined twice; prior to and after the implementation. In addition, a scale to determine the level of contentedness of the students in the experimental group was applied. Two different achievement tests called mid-test and final test were applied in order to compare the cognitive behaviors exhibited by the students in experimental and control groups. Another scale was used to determine the ideas of the students in the experimental group about e-books and the environments presenting e-books and their state and preferences about using e-books. Apart from these, interviews and observations were carried out to state the effects of e-books on instructors and students.As a result of the study, it was revealed that there were significant differences between the students in the experiment and control groups in terms of the achievement tests scores and the test scores of the lecturer?s final examination. When the attitudes of the groups were compared, no significant difference was determined between the final attitude scores of the groups. However, it was determined that the increase between the pre and post attitude scores of the experimental group was significant. Both the opinions of the students and the application lecturer about the e-book and the blended learning environment were positive. On the other hand, it was concluded that the students do not use the e-book much out of classroom but they prefer to use it as a supporting material during the lectures instead.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültelerinde okutulan gelişim ve öğrenme dersine yönelik hazırlanan bir elektronik kitabın değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of an electronic book design for development and learning course offered by education faculties
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmDevelopment
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmElectronic book
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.identifier.yokid395429
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300410
dc.description.pages279
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess